فنگ ‌شويی به زبان ساده

فنگ شویی چیست؟

ساده ترین تعریف برای فنگ شویی این است كه آن را به عنوان یك واكنش درونی و یا به عبارتی واكنشی از ضمیر ناخودآگاه مان نسبت به محیط پیرامون در نظر بگیریم.

فنگ شویی چیست؟

ساده ترین تعریف برای فنگ شویی این است كه آن را به عنوان یك واكنش درونی و یا به عبارتی واكنشی از ضمیر ناخودآگاه مان نسبت به محیط پیرامون در نظر بگیریم.

به عنوان مثال همه ما گاهی مجبور شده ایم از خانه ای كه در آن زندگی می كنیم نقل مكان كرده و در پی خرید یا اجاره خانه ای جدید، به بازدید از خانه های دیگر برویم.

هنگام بازدید از خانه های جدید، خصوصیات برخی از خانه ها برای ما دلچسب و خوشایند نیستند و یا به عبارتی «امواج بد» دارند، در حالی كه خصوصیات بعضی دیگر، برای مان «خوب» هستند و در ذهن ما «جرقه» هایی می زنند تا آنها را زودتر انتخاب كنیم.

شاید روزگاری بیشتر افراد فنگ شویی را خرافات می دانستند اما امروزه تأثیر انرژی های مثبت و فنگ شویی خانه و تأثیر فنگ شویی بر زندگی بر همه آشکار شده است. و باید بدانیم که باور داشتن یا نداشتن ما در تأثیر فنگ شویی بر زندگی مان بی اثر است. و بهتر است برای به آرامش رسیدن فنگ شویی را جدی تر بگیریم.

چرا و چگونه یك خانه یا ساختمان می تواند چنین تاثیری مثبت یا منفی در ما داشته باشد؟

 سازندگان خانه ها و معماران سعی كرده اند با بهترین طراحی ها و استفاده از تركیب رنگ ها، صدا و نور، فضای زنده ای را خلق كرده و آن خانه ها را باب طبع همه درست كنند اما چرا بعضی از مردم با دیدن آن خانه ها احساس خوشایندی دارند و بعضی ها نه.

اگر ما قبول كنیم كه طبق تعریف فیزیك كوانتم، هر چیزی در جهان شكلی از انرژی با فركانس های گوناگون است كه برخی را ما می توانیم ببینیم و برخی را نه. پس در آن صورت قبول خواهیم كرد كه بعضی از این انرژی هایی كه ما نمی بینیم مانند شیئی نادیدنی در اطراف ما و خانه های ما در حال حركت می باشند.

فنگ شویی در پی آن است كه اطمینان دهد این انرژی كیفیتی تاثیرگذار در زندگی ما دارد و می توان حركت آن انرژی را در مسیر سالمی به حركت درآورد. هر كدام از ما انسان ها نیازهای شخصی و احساسات خودمان را به خوبی می شناسیم و اگر این امكان را داشتیم كه دقیقاً طبق خواسته های درونی مان عمل كنیم احتمالاً انتخاب های بهتری نسبت به آنچه كه تا الان انتخاب كرده ایم انجام می دادیم. اما زندگی امروزی و شرایط سختی كه در آن وجود دارد باعث شده است تا كمتر به نیازهای درونی و احساساتمان پاسخ دهیم.

برای نمونه، در فنگ شویی خانه، مبلمان درازِ نرم و راحت، زمختی كف سنگی را خنثی می كند. پنجره های بزرگ امكان ورود نور فراوان و هـوای گـرم تـابستان را فراهم می كند و رنگ با مایه آبی و بنفش فضـای اتاق را خنك می كند. دیوارهـای روشـن، مـواد طبیعی و خطوط مستقیم با هم تركیب شده و ایجاد آرامش می كنند.

با پیروی از اصول فنگ شویی ما خواهیم توانست از امكانات موجود استفاده بهتری كرده و به خواسته های درونی مان پاسخ های مناسبی بدهیم. فنگ شویی به ما یاد می دهد كه چگونه با استفاده از تجربیات گذشتگان و نسل های پیشین، خانه های خودمان را در این دنیای پرتنش و ماشینی امروزی به یك مكان امن و آرام بـرای فرار از محیط آزاردهنده بیرونی تبدیل كنیم. به نظر می رسد پـادزهر دنیـای پیچیـده كنونـی، گـذران یك زندگـی ساده باشد.

فنـگ شویی به ما كمك می كند تا با یك طراحی ساده و شرقی به آن زندگی ساده و آرام برسیم. اولین مسئله این است كه اطمینان پیدا كنیم تا «انرژی نامرئی» یا «چی» بتواند آزادانه و براحتی و بدون هیچ گونه مانعی در خانه مان جریان پیدا كند چرا كه هر مانعی در برابر حركت این انرژی در واقع مانعی در میان ما و زندگی راحت است.

 به نظر می رسد شعار جدیدمان باید این باشد «هر آنچه را كه لازم نداریم دور بریزیم و آنچه را كه دوست داریم نگه داریم».

با دور ریختن اشیاء و وسایل اضافی، برای «حركت انرژی» فضا ایجاد می كنید و امكان جذب «انرژی های جدید» را به سمت خودتان بیشتر فراهم می كنید. مخصوصاً آن «انرژی هایی» كه آنها را بیشتر دوست دارید و یا فكر می کنید در دادن آرامش به شما موثر خواهند بود.

 

فنگ شویی در قسمت های مختلف خانه می تواند از بارهای منفی بکاهد.

فنگ شویی خانه از امور بسیار مهم است که به قسمت های مختلفی از قبیل فنگ شویی آشپزخانه، فنگ شویی اتاق خواب، فنگ شویی سرویس بهداشتی و ... تقسیم می شود که برای نمونه به فنگ شویی آشپزخانه می پردازیم.

فنگ شویی آشپزخانه

برای اعمال فنگ شویی در آشپزخانه بهتر است نظم و ترتیب رعایت شود و از انباشتگی در محیط آن پرهیز گردد. آشپزخانه باید پرنور و روشن باشد.  نور كافي براي سطح روي اجاق گاز در آشپزخانه هايي كه داراي يك هواكش يا هود در بالاي اجاق گاز هستند به راحتي توسط چراغ هواكش تامين مي شود. اگر بالاي اجاق گاز، هواكش مجهز به چراغ وجود ندارد، بايد يك چراغ قابل تنظيم در بالاي اجاق گاز نصب کنید. بالاي سينك ظرفشويي نيز به يك چراغ نياز دارید تا هنگام شب، نور كافي براي شستشوي ظروف و مواد غذايي را براي شما فراهم كند. آشپزخانه بايد از نور فراوان برخوردار باشد. نورپردازي قسمت هاي مختلف خانه، هال ورودي، راهروها و راه پله ها را نيز فراموش نكنيد، بخصوص راه پله ها كه در حفظ ايمني و سلامتي خانواده و ميهمانان اهميت بسزايي دارند.

کف آشپزخانه را جارو بزنید و دستمال بکشید زیرا تمام احساساتی که در طول روز در آشپزخانه داشتید در کف آشپزخانه ثبت می شود که با این جارو زدن و دستمال کشیدن شسته و تمیز می شود.

یادتان باشد هیچ وقت شب ها ظرف نشسته در ظرفشویی باقی نگذارید. زیرا این کثیفی در روی ظرف ها امواج منفی را در تمام طول شب در محیط خانه منتشر می کند و روی شما تاثیر می گذارد و شما احساس ناخوشایندی خواهید داشت.

فنگ شویی ازدواج و فنگ شویی عشق

شما می توانید از فنگ شویی برای بهبود روابط خود و یا بالا بردن سطح رضایت خود از زندگی استفاده کنید. مثلا با انجام دادن برخی کارها در زمینه فنگ شویی ازدواج و فنگ شویی عشق می توانید اگر مجرد هستید به عشق مطلوب خود دست بیابید و اگر متاهل هستید روابط خود را بهبود ببخشید: برای مثال آیا می دانید اگر در قسمت جنوب غربی خانه که مربوط به عشق و ازدواج، و عنصر آن زمین است، عنصر فلزی قرار گرفته باشد که نتوان آن را جا به جا کرد، این امر ممکن است بر روابط زناشویی و ازدواج اثر منفی بگذارد.

شما با دانستن این موضوع از فنگ شویی بهره بهتری می برید و عنصر مطلوب تری را در این قسمت استفاده می کنید.

فنگ شویی لاغری

می توانید از اصول فنگ شویی لاغری استفاده کنید و با باز کردن چاکراهای خود، چرخش انرژی را در بدن خود تسهیل کنید و به مراد دل خود برسید. پس می بینید که فنگ شویی لاغری هم بسیار پرکاربرد است.

یکی از مواردی که باید در فنگ شویی لاغری رعایت شود مصرف خوراکی های هر فصل در فصل مخصوص خود است. مثلا میوه ای مانند خیار مختص فصل تابستان است، پرتقال برای فصل زمستان.

و یا همیشه شنیده اید که ماست به تنهایی بهتر است مصرف نشود، حتما از خوردنی گرمی در کنار آن استفاده کنید.

شاید باورش سخت باشد اما در فنگ شویی لاغری به فنگ شویی خانه و محل زندگی مان هم باید توجه شود. از انباشتگی پرهیز شود. بله ریخت و پاش هم بر فنگ شویی لاغری موثر است. در خانه منظم و مرتب شما بهتر می توانید غذای مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

فنگ شویی ثروت

برای جذب ثروت نیز می توانید از فنگ شویی ثروت استفاده کنید. شما می توانید با توجه به عنصر شخصی خود شغلی پیدا کنید که با انرژی درونی شما بیشتر هماهنگ باشد و به این صورت شما در آن شغل موفق تر خواهید بود و به ثروت و آرامش بیشتری خواهید رسید.

برای مثال، جنوب شرقی خانه با نام چینی ثروت سون (sun) معروف است و نماد آن باد است. عنصر آن چوب، تقویت کننده اش آب، مخربش فلز و تحلیل برنده آن آتش است. شما می توانید با قرار دادن گیاهانی مانند گیاه خیزران (بامبو) یا  درخت پرتقال یا لیموی تزئینی این قسمت از خانه را تقویت کنید.

نقش گیاهان در فنگ شویی

گیاهانی وجود دارند که به گیاه ثروت مشهورند. یکی همین گیاه بامبوست و یا گیاه کوردلین؛، گل یاس، ارکیده و آلوئه ورا. گیاه ثروت در واقع به گیاه خوش شانسی و گل خوشبختی نیز معروف است. گیاهان آپارتمانی و چینش آنها در روحیه ما و فنگ شویی منزل ما بسیار موثرند. از انرژی گل ها استفاده کنید.

گیاهی همچون گندم هم در فنگ شویی بسیار کاربرد دارد. در فنگ شویی با قرار دادن تصاویر گندمزارها و یا ظرف گندم و سکه در محدوده ثروت خانه خود پول و ثروت را به سمت خود جذب کنید.

گیاهان آپارتمانی هم بسیار در فنگ شویی و چیدمان منزل موثرند.

فنگ شویی ذهن

در واقع با فنگ شویی خانه و زندگی مان به فنگ شویی ذهن پرداخته ایم. داشتن ذهنی آرام در پرتو داشتن خانه ای منظم که پر از امواج و انرژی های مثبت است محقق می شود. رنگ های زیبا، گیاهان تازه و سرسبز و استفاده از شمع و سنگ های پرانرژی نقش مهمی در فنگ شویی ذهن ما دارند.

با تمیز و مرتب کردن میز کار و محل زندگی و دور ریختن وسایل اضافه و کهنه و تغییرات اساسی در دور و برتان می توانید ذهن خود را تقویت و تمرکز خود را بیشتر کنید.

فنگ شویی آب

آب در فنگ شویی مهم ترین عنصر برای جذب انرژی چی و نماد ثروت و برکت و سلامتی است. آب در هر جایی باشد برای آن منطقه ثروت و برکت را به همراه می آورد. شهرهای بزرگ و ثروتمند دنیا در کنار آب بنا نهاده شده اند، مانند لندن، پاریس، نیویورک، هنگ کنگ و بسیاری از شهرهای دیگر. یکی از اثرات خوب استفاده از عنصر آب مانند چشمه های مصنوعی، آب نماها و آکواریوم این است که انرژی را در محیط به حرکت درمی آورد و در نتیجه انرژی سلامتی را منتشر می کند؛ بنابراین می توان با استفاده از عنصر آب و حتی صدای آب، بسیاری از مکان ها را پاکسازی کرد. می توانید از روغن های فرّار و خوش بو در آب نماها و یا از انرژی سنگ های شفا بخش در این چشمه های مصنوعی استفاده کنید تا انرژی ای را که در محیط پخش می شود، دو برابر کنید.

کلام آخر

فنگ شویی و آموزش فنگ شویی می تواند زندگی ما را تغییر دهد. عشق و ثروت را به سمت ما بکشاند و ما را از شر دغدغه هایمان خلاصی بخشد. از رنگ ها، تصاویر، گیاهان و بوهای خوش بهره ببرید. به آموزش های فنگ شویی توجه کنید. تا می توانید از نور در محل کار و زندگی استفاده کنید. و به خاطر داشته باشید که فنگ شویی در موارد بسیاری اصول فراوانی دارد که شما می توانید با آموختن آن از طریق مطالعه زندگی خود را دلپذیرتر کنید. فنگ شویی خانه، فنگ شویی محل کار، فنگ شویی ازدواج، فنگ شویی لاغری، فنگ شویی ثروت، فنگ شویی گیاهان، فنگ شویی ذهن، فنگ شویی عشق و ... از جمله این موارد است که در این مقاله بررسی شد.

 

1399/03/29
1507

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر