نشر نو منتشر کرد:

داستان‌های خوب برای دختران بلندپرواز

ترجمه کتاب «داستان‌های خوب برای دختران بلندپرواز» نوشته النا فاویلّی و فرانچسکا کاوالّو توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «داستان‌های خوب برای دختران بلند پرواز» (قصه‌هایی درباره زنان استثنایی) نوشته النا فاویلّی و فرانچسکا کاوالّو به تازگی با ترجمه مشترک امید سهرابی نیک و آرزو گودرزی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. ترجمه این اثر به فارسی با اطلاع و موافقت نویسندگان انجام شده است.

کتاب پیش رو یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه کوچک من» است که توسط این ناشر منتشر می‌شود. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۷ چاپ شده است.

در یادداشتی که نویسندگان کتاب برای ترجمه فارسی کتاب نوشته‌اند، آمده است: ما داستان‌های خوب برای دختران بلندپرواز را نوشته ایم تا این پیغام را به دختران سراسر جهان بدهیم که می‌توانند با تکیه بر توانایی‌های خود از عهده هر کاری برآیند. هدف اصلی این کتاب آشنا کردن دختران با داستان واقعی زنانی است که با وجود تمام موانع موفق شده‌اند کارهای بزرگ و حیرت انگیز انجام دهند. در این کتاب با داستان فضانورد و آشپز و قاضی و بازیکن تنیس و دیگر زنان فوق العاده ای آشنا می‌شوید که در تمام زمینه‌های قابل تصور جهان را تغییر داده اند و تغییر می‌دهند.

دو نویسنده کتاب برای نوشتنش، مبلغ بیش از یک میلیون دلار کمک مردمی‌گردآوری کرده اند و از ۷۰ کشور دنیا پشتیبان داشته اند.

هر یک از داستان‌های کتاب پیش رو، اهمیت نیروی یک قلب پر امید را برای تغییر دنیا ثابت می‌کند.

در قسمتی از این کتاب درباره «روث بیدرگینزبرگ» قاضی دادگاه عالی آمریکا می‌خوانیم:

شوهر او، مارتی، نیز درهاروارد درس می‌خواند. اطرافیان به مارتی می‌گفتند: «همسر تو باید در خانه بماند و آشپزی و بچه داری کند.» اما مارتی به این حرف‌ها اهمیت نمی‌داد. روث اصلا آشپزی بلد نبود! و مارتی خودش دوست داشت از دخترشان مراقبت کند و به همسر با استعدادش نیز افتخار می‌کرد. روث مشتاقانه حقوق زنان را دنبال می‌کرد و در شش پرونده مهم درباره تساوی جنسیتی در دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا به دفاع پرداخت. پس از آن او دومین زن در تاریخ آمریکا شد که به مقام قاضی دادگاه عالی نایل آمده است.

دادگاه عالی دارای نُه قاضی است. روث می‌گوید: «اگر از من بپرسند چندتا قاضی زن برای دادگاه عالی کافی است می‌گویم نه تا. مردم از این پاسخ من حیرت زده می‌شوند ولی همیشه قاضی‌های این دادگاه نُه مرد بوده اند و تا به حال هیچ کس تعجب نکرده است.»

این کتاب با ۲۰۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

(منبع: خبرگزاری مهر)

1396/11/19
2018

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر