انتشار یک رمان طنز از مجموعه «جهان تازه‌دم »

یک نامه‌نگاری تقریبا عاشقانه

کتاب «چگونه با پدرت آشنا شدم» رمان طنزی است که در قالب نامه و داستان‌هایی جداگانه نوشته شده است.

رمان طنز «چگونه با پدرت آشنا شدم» نوشته مونا زارع از سوی نشر چشمه منتشر شد.

کتاب «چگونه با پدرت آشنا شدم» مجموعه‌ای از نامه‌هایی است که مادری به دخترش می‌نویسد. مادر در این نامه‌ها از نحوه آشنایی و ازدواجش با پدر برای دخترش می‌گوید. برای هر نامه عنوان جالبی هم انتخاب شده و هر یک بیانگر ماجرای جداگانه‌ای است که برای مادر در جریان ازدواجش رخ داده است.

زبان این کتاب طنز است. خواننده در این کتاب با طنزی روان و خوشخوان روبه‌رو می‌شود و سیر اتفاقات را با توصیفات طنزآلود راوی دنبال می‌کند. روایت این رمان، پرکشش و جذاب است و خواننده را به ادامه کتاب ترغیب می‌کند. هر نامه با اتفاقی که در انتها می‌افتد به نامه بعدی متصل می‌شود و رشته حوادث برای مخاطب بدون تقطیع ادامه پیدا می‌کند.

آغاز هر نامه نیز با دیگری متفاوت است و این تفاوت در شروع هر بخش به جذابیت و کشش قصه کمک می‌کند. به عنوان مثال یک نامه با شرح یک خاطره و نامه دیگری با دیالوگی که بین مادر و شخص دیگری برقرارشده،‌ آغاز می‌شود. تمام نامه‌ها مخاطب دارد و در خطاب به دختر خانواده نوشته شده است. نویسنده تمام این نامه‌ها مادر است به جز نامه آخر که پدر خانواده آن را برای دخترش نوشته است و گره اصلی ماجرای این آشنایی در همین نامه آخر است.

از دیگر نکاتی که به جذابیت این کتاب کمک کرده،‌ پیوست‌های خداحافظی مادر در انتهای هر نامه است. جملاتی مانند،‌ خشکت بزند تا بعد، انسان باش، فعلا تا همین‌جایش را هضم کن و ... به شیرینی این روایات افزوده است.

زبان مونا زارع در این کتاب ساده‌،‌ روان و خوش‌خوان است. این زبان قادر به برقراری ارتباط با طیف وسیعی از مخاطبان است و برگ برنده‌ای است در بازار کسادی کتاب. از دیگر عواملی که می‌تواند روی فروش موفق این کتاب تاثیر داشته باشد،‌ انتشار برخی از نامه‌ها و قسمت‌های این کتاب در فضای مجازی قبل از انتشار کتاب است. بخشی از نامه‌های این کتاب در کانال‌ها و سایت‌های مختلف ادبی و سرگرمی دست به دست می‌گشت و مخاطبان خود را هم داشت. از برخی از این نامه‌ها انمیشن هم ساخته شده است.
در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: «دخترم؛ ۷ صبح یک روز جمعه، ممکن است آدم‌ها تصمیم‌های مختلفی بگیرند. بعضی‌ها تصمیم می‌گیرند لاغر شوند، بعضی‌ها چمدان‌های‏شان را برای سفر می​بندند، بعضی‌ها یک رابطه را تمام می‏‌کنند، بعضی‌ها تصمیم می‌‌گیرند خودشان را از پشت‌بام پرت کنند و تمام! اما من، ۷ صبح یک روز جمعه دلم شوهر خواست. به ‌سادگی بقیه‌ی تصمیم‌های صبح جمعه. با این تفاوت که ماجرای آشنایی با پدرت از همین صبح شروع شد... »

کتاب «چگونه با پدرت آشنا شدم» نوشته مونا زارع در 126 صفحه و در شمارگان 1000 نسخه با قیمت 11000 تومان به تازگی از سوی نشر چشمه وارد بازار کتاب شده است.

(منبع: ایبنا)

1396/11/19
1310

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر