گامی در جهت سعادت

شاد زندگی کنیم

شما تنها برای شـاد زیستن به این دنیا قدم نهاده‌اید و سرنوشت شــمـا چیزی جز سعادتمندی و شادکامی نیست. شاید فکر کنید چـنـیـن اتـفـــاقی فقط در افسانه‌ها رخ می‌دهد...

شما تنها برای شـاد زیستن به این دنیا قدم نهاده‌اید و سرنوشت شــمـا چیزی جز سعادتمندی و شادکامی نیست. شاید فکر کنید چـنـیـن اتـفـــاقی فقط در افسانه‌ها رخ می‌دهد و فــقــط شاهزاده‌های فیلم‌های والت دیزنی زندگی سراسر شاد و به‌دوراز هرگونه غم و غصه‌ای دارنــد؛ اما اگر این روزها زیــاد تـلویزیون نگاه کنید متوجه می‌شوید که همه‌چیز با یـک تــحول شگرف امکان‌پذیر خواهد بود. یک تغییر فقط و فــقــط درراه رسیـــدن بـــــه خوشحالی. البته این تغییر تا حــــدودی بــا تــغیــیراتی که در فیلم‌های تلویزیونی اتفاق می‌افتد، متفاوت است؛ زیرا تنها یک تغییر فیزیکی نیست. بلکه احساسات و عواطف و روح شمارا نیز دربرمی گیرد. تغییر فیزیکی تنها شامل جسم شما می‌شود. مربوط به بدن و چیزهایی است که شما قادر به دیدن آن‌ها هستید؛ اما بهزیستی عاطفی باعث ایجاد شادی حقیقی در اعماق وجود شما می‌شود و بهزیستی روحی باعث برقراری ارتباط بین شما و خود واقعی‌تان می‌شود. سبب می‌شود تا شما هر چه بیشتر به الهه معصوم وجودی خود نزدیک شوید.

در اینجا سه‌راه برای رسیدن به شادکامی بیان‌شده است:

۱- برای جسم و محیط اطراف خود احترام قائل باشید: فضایی که در آن زندگی می‌کنید، مثل منزل، محل کار، حیات خانه و حتی اتومبیل شخصیتان انعکاسی از درون شما است. این مکان‌ها را با وسایلی که از نگاه کردن و استفاده از آن‌ها لذت می‌برید: کارهای هنری، گل‌های طبیعی و …. همچنین وسایلی که شمارا به یاد خاطرات خوش ایام گذشته می‌اندازند: قاب عکس، کادو و… پرکنید. البته سعی کنید اطراف خود را خیلی هم شلوغ نکنید تا انرژی مثبت همیشه بتواند در اطراف شما به گردش درآید و درنهایت به درونتان نفوذ کند. استفاده از یک چنین چیدمانی همه‌چیز را در دسترس شما قرار می‌دهد و هیچ‌گونه به‌هم‌ریختگی وجود ندارد تا شمارا از پرداختن به مسائل مهم بازدارد .از توجه به بدن خود غافل نباشید. از غذاهای مقوی استفاده کنید و ورزش کردن را نیز فراموش نکنید. انجام تمرین‌های ورزشی باید به‌صورت جزء لاینفک زندگی روزمره شما درآید. حتماً لازم نیست برای آن‌یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت داشته باشید، تنها می‌تواند به‌سادگی بالا رفتن از پله‌های خانه، باغبانی کردن، قدم زدن و یا حتی بازی کردن با بچه‌ها باشد. البته اگر بتوانید زمانی را برای رفتن به باشگاه ورزشی در برنامه روزانه خود بگنجانید، کار بی‌نظیری انجام داده‌اید. برای ایجاد انگیزه هم می‌توانید این کار را با همکاری یکی از دوستان یا همکاران شروع کنید و یا از مربی بدن‌سازی کمک بگیرید .

۲- به عواطف و احساسات خود میذدهید: احساسات بخش جدانشدنی وجود شما هستند. شما همواره باید نسبت به آن‌ها قدردان باشید و در پروراندن آن‌ها از هیچ تلاشی مضایقه نکنید. البته این بدان معنا نیست که در راه رسیدن به شادکامی احساسات منفی خود را مدفون کنید. اگر شما احساسات منفی خود را درک نکنید صرفاً باعث طولانی‌تر گشتن و عمیق‌تر شدن آن‌ها می‌شوید. برای اینکه از شر آن‌ها خلاص شوید باید با آن‌ها روبه‌رو شوید. کارهایی را انجام دهید که باعث ایجاد احساس لذت در شما می‌شوند. وقت خود را با افرادی صرف کنید که از صمیم قلب دوستشان دارید، رقص و پای‌کوبی کنید و مشکلات خود را با دوستانتان در میان بگذارید. رسیدن به خوشحالی کار آسانی است، فقط باید با تمام وجود آن را بخواهید. عده‌ای با خوردن بستنی شکلاتی مورد علاقه‌شان شاد می‌گردند، چرا شما نباید جزء این دسته از افراد باشید. اگر برای رسیدن به شادی، لازم است تا در کاری زیاده‌روی کنید، پس منتظر چه هستید؟ همین حالا شروع کنید. انجام این کار یک‌بار در سال کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. به خود اجازه دهید تا در چیزهایی که شمارا خوشحال می‌کنید غوطه ورشوید. به خود بقبولانید که استحقاقش رادارید حال چه مسئله مالی باشد چه زمانی و چه خوراکی. به‌دور از هرگونه احساس گناه، مطابق میل درونی خود عمل کنید. پرورش احساسات، وجود شمارا شادتر، بخشنده‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌سازد.

۳- با الهه وجود خود ارتباط برقرار کنید: همه ما در مورد شم زنانه افراد چیزهایی شنیده‌ایم. حقیقتاً الهه وجودی چیست و چگونه می‌تواند شمارا در شاد زیستن یاری کند؟ این الهه همان صدای درونتان است که شمارا به سمت خود فرامی‌خواند. او با شما صحبت می‌کند: این شغل را قبول کن؛ با اون آدم ارتباط برقرار نکن؛ از اون طرف برو و …. . همیشه از شما محافظت می‌کند و در موارد زیادی زندگی شمارا از خطر نابودی نجات می‌دهد.

آیا این مسائل باعث ایجاد شادی در شما نمی‌شوند؟ او به شما اجازه می‌دهد که بدانید و بدون اینکه در مورد برخی مطالب فکر کنید اطلاعات دقیق و بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد. متأسفانه در جهان مدرن امروزی ما نیاموختیم که چگونه می‌توانیم بینش خود را نسبت به مسائل پیرامون خود افزایش دهیم. همانطورکه اگر عضلات بدن تحرک نداشته باشند از کار خواهند افتاد، اگر روح شما نیز پرورش نیابد، بینش خود را از دست خواهد داد. راه‌های متفاوتی برای برقراری ارتباط با الهه درونی‌تان وجود دارد. آسان‌ترین راه، انجام دادن حرکات مدیتیشن (مراقبه) است. این حرکات برای افراد مختلف متفاوت است. همه ملزم نیستند که چهارزانو بنشینند، عود روشن کنند و زیر لب ورد بخوانند. برای رسیدن به آرامش می‌توانید در یک پارک قدم بزنید، درست تنفس کنید و یا به یک موسیقی آرام‌بخش گوش فرا دهید. هر کاری که دریای متلاطم ذهن شمارا آرام سازد و باعث ایجاد برقراری ارتباط با خود حقیقی‌تان شود، مدیتیشن به‌حساب می‌آید. روی این مطلب تمرکز کنید و تمام وجودتان، جسم، احساسات و روح خود را پرورش دهید. این کار از شما انسانی سالم‌تر و شادتر می‌سازد. پس همین حالا راه بیفتید و در جعبه شکلات‌های خود را بازکنید و هرکدام را بیشتر دوست دارید بردارید و به دهان خود بگذارید تا شیرینی آن تمام وجود شمارا در برگیرد؛ فقط بعدازآن پیاده‌روی فراموش نشود.

 

1396/11/23
1042

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر