ششم اسفند در شهر کتاب مرکزی؛

ششمین کتاب سال لاک پشت پرنده اهدا می‌شود

ششمین مراسم کتاب سال لاک‌پشت پرنده، روز یکشنبه ششم اسفند در شهرکتاب مرکزی برگزار می‌شود.

ششمین مراسم کتاب سال لاک‌پشت پرنده، اهدای نشان‌های طلا و نقره همراه با جشن صورتک‌ها و لباس شخصیت‌های داستانی روز یکشنبه ششم اسفند در شهرکتاب مرکزی برگزار می‌شود.

نشان‌های طلا، نقره و ویژه لاک‌پشت پرنده، در آیینی با حضور گروهی از نویسندگان، تصویرگران، مترجمان و ناشران کتاب کودک و نوجوان، به پدیدآورندگان کتاب‌های برگزیده و چهره‌های موثر در زمینه فرهنگ و کتاب کودک و نوجوان اهدا می‌شود.

‌در حاشیه آیین اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده، جشن امضای ۱۰ کتاب نامزد و کتاب‌های راه یافته به فهرست زمستان لاک‌پشت پرنده با حضور۵۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم برگزار خواهد شد که خانواده‌ها، مربیان، کتابداران و کودکان و نوجوانان می‌توانند در این بخش با نویسندگان وتصویرگران دیدار و گفت‌وگو کنند.

‌امسال همچنین، همزمان با اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت‌پرنده، مسابقه صورتک و لباس شخصیت‌های کتاب‌های کودک و نوجوان برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

‌برای حضور در این مسابقه کودکان و نوجوانان می‌توانند به همراه خانواده‌ی خود، صورتک یا لباس شخصیت‌های کتاب‌های کودک و نوجوانی که دوست دارند و با آن‌ها خاطره دارند، طراحی کنند و به شکل یکی از شخصیت‌های کتاب‌ها دربیایند و در جشن شرکت کنند.

‌گروه اجرایی لاک‌پشت پرنده با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزوده است: از خانواده‌ها دعوت می‌کنیم که در این جشن همراه لاک‌پشت پرنده باشند، این همراهی با دفعه‌های پیش تفاوت دارد. این‌بار قرار است جشنواره‌ لباس‌ها و صورتک‌های شخصیت‌های کتاب‌های کودک و نوجوان در کنار آیین اهدای نشان، برگزار شود.

شما کودکان و نوجوانان می‌توانید صورتک یک شخصیت را طراحی کنید، لباس او را بپوشید، خود را به شکل یک شخصیت گریم کنید و در جشن لاک‌پشت پرنده شرکت کنید.

گروه داوری لاک‌پشت پرنده صورتک‌ها و لباس‌های طراحی شده‌ای را که کودکان و نوجوانان پوشیده‌اند ارزیابی کرده و به برندگان جوایزی تقدیم خواهند کرد.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره باید عکسی از خود به شکل یکی از شخصیت‌های کودک و نوجوان بگیرید و این عکس را برای کانال تلگرام لاک‌پشت پرنده ارسال کنند. داوری بر اساس عکس‌های رسیده انجام خواهد شد.

مراسم مذکور عصر روز یکشنبه ۶ اسفند از ساعت ۱۸ در شهرکتاب مرکزی برگزار می‌شود و نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده به کتاب‌های برگزیده اهدا می‌شود.

(منبع: خبرگزاری مهر)

1396/11/28
1027

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر