ادبیات کودک و نوجوان:

کتاب «تی تی نار» برای حس همدردی در کودکان

​کتاب «تی تی نار» نوشته افسانه شعبان‌نژاد است که با تصویرگری بهاره علیجانی از سوی نشر لوپه‌تو منتشر شد

کتاب «تی تی نار» اثری داستانی از افسانه شعبان‌نژاد برای کودکان است که با تصویرگری بهاره علیجانی از سوی نشر لوپه‌تو منتشر شده است.

«تی تی نار» داستانی تخیلی درباره دختر بچه‌ای به همین نام است که در اثر سانحه تصادف؛ پاهایش شکسته و در خانه می‌ماند. ورود یک عروسک خرسی به خانه‌شان، اتفاقات بعدی را در پی خواهد داشت. در این کتاب؛ حس همدردی بین کودکانی که بیمار هستند به چشم می‌خورد و تی تی نار سعی می‌کند که کودکان بیمار دیگر را نیز شاد کند.

مطالعه این کتاب سبب افزایش حس نوع‌دوستی و همدردی در کودکان می‌شود و آن‌ها را تشویق می‌کند به دیگران کمک کنند و بی‌تفاوت از کنارشان رد نشوند.

افسانه شعبان‌نژاد، شاعر، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال ۱۳۴۲، در شهداد از توابع کرمان به دنیا آمد. وی فعالیت‌های هنری خود را در ۱۸ سالگی و با چاپ اولین مجموعه داستان‌اش برای نوجوانان با نام «نه من نمی‌ترسم» آغاز کرد. شعبان‌نژاد نزدیک به ۱۳۰ اثر در زمینه شعر، قصه و رمان به چاپ رسانده است كه از آن میان حدود ۴۰ اثر توانسته‌اند جوایزی از جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی دریافت كنند.

شعبان‌نژاد آثار زیادی را در کارنامه‌ خود دارد. از آن جمله می‌توان به «آشناى غنچه ها»، «باغ هزار دخترون»، «بابا و باران»، «جشن گنجشك‌ها»، «يك آسمون، دو آسمون»، «كلاغه كجاست؟ روى درخت»، «خانم چمن و درخت زردآلو»، «شيشه آواز»، «النگوهاى قرمز»، «يار پنهان»، «دختر كدو تنبل»، «باغ فرشته‌ها»، «بهار گمشده»، «صداى صنوبر» و «زنبور و سيب قرمز» اشاره کرد.

(منبع: خبرگزاری کودک و نوجوان)

 

1396/12/13
1340

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر