اختتامیه جایزه ادبی؛

اعلام برگزیدگان جایزه ادبی «هفت اقلیم»

هفتمین دوره «جایزه ادبی هفت اقلیم» آثار برگزیده این دوره خود را دو بخش رمان و مجموعه داستان معرفی کرد.

هفتمین دوره «جایزه ادبی هفت اقلیم» آثار برگزیده این دوره خود را دو بخش رمان و مجموعه داستان معرفی کرد.

در این مراسم که با حضور تعدادی از نویسندگان و هیات داوران بخش‌های مجموعه داستان و رمان این دوره برگزار شد،منیر الدین بیروتی در سخنانی از کوروش اسدی یاد کرد  و مرگ او را فاجعه خواند و گفت:درد ادبیات درد کوروش اسدی است.
بیروتی با انتقاد از فضای ادبیات امروز توصیه کرد:شخصیت حقوقی نویسندگان را به شخصیت حقیقی آنها ارجحیت بدهیم و کسی را بایکوت نکنیم.
در بخش دیگری از این مراسم رضا جولایی داور بخش رمان این دوره از جایزه هفت اقلیم گفت:نامزدهای بخش رمان این دوره جایزه از نظر کیفیت خیلی به هم نزد بودند.
این نویسنده این رمان‌ها را امیدوار کننده دانست و افزود: در دوره‌ای فقط ادبیات آپارتمانی داشتیم که کسل کننده بود اما الان جوان‌ترها بروزتر شده‌اند.مطالعه می‌کنند و از نظریه‌های ادبی استفاده می‌کنند. اگر روند همینگونه پیش برود امیدواریم شاهد نوشتن رمان‌های کیفی تری از میان همین نویسندگان جوان باشیم.
در ادامه ناهید طباطبایی داور بخش مجموعه داستان این جایزه متن کوتاهی درباره نامزدها و برگزیدگان این دوره از جایزه در بخش مجموعه داستان خواند.

در پایان این مراسم برگزیدگان این دوره در دو بخش رمان و مجموعه داستان به این شرح معرفی شدند و لوح و جوایز آثار توسط هیات داوران به برگزیدگان یا نمایندگان آنها اهداء شد.

هیات داوران در بخش مجموعه داستان، اثر «باران بمبئی» نوشته پیام یزدانجو را به عنوان اثر برگزیده معرفی کرد.
در بخش رمان نیز هیات داوران رمان «تپه خرگوش» نوشته علی اکبر حیدری را شایسته تقدیر دانست .اما در این بخش لوح و جایزه نقدی اثر برگزیده به رمان ناتمامی نوشته زهرا عبدی رسید.
در این مراسم همچنین از علی اکبر حیدری نویسنده رمان تپه خرگوش و غلامرضا رضایی برای نوشتن مجموعه داستان «سایه تاریک کاج‌ها» در بخش آثار برتر از نگاه مخاطبان هفت اقلیم با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

(منبع: ایسنا)

1396/12/19
1178

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر