چاپ دوم «ماهی ها همیشه بیدارند»

تجدید چاپ کتاب پرفروش نویسنده ایتالیایی

«ماهی‌ها همیشه بیدارند» نوشته اری دلوکا با ترجمه غلامرضا امامی از سوی انتشارات مروارید به چاپ دوم رسید.

چاپ دوم «ماهی ها همیشه بیدارند» نوشته اری دلوکا با ترجمه غلامرضا امامی از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است. این کتاب روایتی است از زندگی و زیبایی های زندگی، نگاهی است به گذشته و پلی است به آینده. نگاه کاشف کنجکاوی است که به شوق عشق و به شور دوستی و صلح در پی آگاهی و آزادی انسان سال هاست که به جد و جهد قلم و قدم می زند.
 
اری دلوکا نویسنده شهیر ایتالیایی در سال 1950 در شهر رویایی ناپل متولد شد و از 20 سالگی نوشتن را آغاز کرد و برای گذران زندگی اش به کارگری، آجرچینی و رانندگی کامیون در جاده های ایتالیا و اسپانیا پرداخت. حاصل 20 سال کارگری از وی نویسنده ای ساخت که اولین کتابش با عنوان «حالا نه، اینجا نه» خوش درخشید. او تنها، هنرمندی داستان نویس نیست، روزنامه نگاری  است که در روزنامه های معتبر ایتالیا درباره زندگی و زمانه خویش با نگاهی دقیق قلم می زند. قصه های جذاب او به بسیاری زبان ها ترجمه شده و در جهان خوانندگانی فراوان یافته و جوایز بی شماری نصیبش ساخته است. او اولین برگزیده فرهنگ فرانسه در سال 2014 و برگزیده و برنده نخست ادبیات و فرهنگ در آلمان، استراسبورگ و اسپانیا است.
 
کتاب «ماهی ها همیشه بیدارند» از پرفروش ترین کارهای اری دلوکا است که نخست در ایتالیا نشر یافت و برگردان آن به زبان های دیگر خوانندگانی فراوان یافت. این کتاب برای نخستین بار در سال 1395 از سوی نشر مروارید منتشر شد.
 
داستان این گونه آغاز می شود: «فقط یکبار به تو می گویم. همین یک بار زیاد هم هست: قبل از این که طعمه ای راب ه قلاب بگذاری، دست هایت را با آب دریا بشوی. ماهی  بویی را حس می کند. طعمه ای را جدا کن که برگرفته از زمین است. همان طور عمل کن که فکر می کنی درست است، بدون این که منتظر بمانی تا کسی آن را به تو بگوید. روی دریا مثل مدرسه نیست، هیچ معلمی وجود ندارد. تنها دریاست و تو هستی. دریا نمی آموزد، دریا به روش خودش عمل می کند
 
غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم کودک و نوجوان است که تا بحال بیش از 40 اثر تالیفی و ترجمه در کارنامه اش دارد. از آن جمله می توان به: «آبی کوچولو، زرد کوچولو»، «بامزه در فارسی»، «لبخند بی لهجه»، «راز قلعه»، «سفر کک و مک»، «سال پرکار» و «تخم مرغ عجیب» اشاره کرد.
 
انتشارات مروارید، چاپ دوم کتاب «ماهی ها همیشه بیدارند» را با شمارگان 550 نسخه و قیمت 90 هزار ریال منتشر کرده است.

 

(منبع: ایبنا)

 

1399/04/10
754

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر