موجودات فرا زمینی؛

آیا فرازمینی ها و موجودات فضایی وجود دارند؟

موجودات فرازمینی و به اصطلاح موجودات فضایی کجا هستند و کجا می‌چرخند؟ منبع انرژی آنها از کجا تامین می شود؟ آیا می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم

درباره موجودات فرازمینی همواره سوالات زیادی ذهن بشر را به خود مشغول کرده است، مجموعه "از فضانوردان بپرسید" بخشی از برنامه فضای یورونیوز است که در آن فضانوردان آژانس فضایی اروپا به سوالات شما پاسخ می‌دهند. در ادامه دو مورد از سوالات مطرح‌شده و پاسخ‌های داده شده آمده‌اند:

 

سوال اول: آیا هیچگاه مدرک واقعی برای موجودات فرازمینی پیدا خواهد شد؟

ست شوستاک،‌ فضانورد ارشد موسسه جستجوی هوش فرازمینی از کالیفرنیا به این پرسش پاسخ می‌دهد.

او می‌گوید:‌ "فکر می‌کنم قطعاً شواهدی پیدا خواهیم کرد. به نظرم باید حیات در جاهای دیگر وجود داشته باشد، چون اولاً فقط در کهکشان راه شیری، یعنی کهکشان خود ما، میلیون‌ها میلیون سیاره وجود دارد و نمی‌توان پذیرفت که حیات فقط در همین سیاره ما به وجود بیاید. پس سؤال اصلی این است که آیا می‌توانیم چنین حیاتی را پیدا کنیم؟ ما به دنبال یافتن حیات هوشمند هستیم و با همه سر یک لیوان قهوه شرط بسته‌ام که تا سال ۲۰۲۵ میلادی شواهد حیات فرازمینی را پیدا خواهیم کرد: حیات هوشمند فرازمینی."

 

سوال دوم: موجودات فرازمینی کجا هستند؟

ست شوستاک می‌گوید:‌ "شب‌ها خواب ندارم و به این مشکل فکر می‌کنم. جهت‌گیری آنتن‌ها را باید به کدام سو باشد؟ موجودات فرازمینی کجا هستند و کجا می‌چرخند؟ واضح‌ترین جایی که به نظر می‌رسد مرکز کهکشان راه شیری است چون در مرکز کهکشان منبع عظیم انرژی قرار دارد:‌ سیاه‌چاله‌ای بزرگ هست و تعداد زیادی ستاره و خلاصه ماده فراوان وجود دارد. وقتی ماده فراوان باشد انرژی هم فراوان است. بنابراین به نظر می‌رسد یکی از مکان‌هایی که باید آنتن‌ها را به آن سو متوجه کنیم همین مرکز کهکشان است و گاهی همین کار را می‌کنیم."

(منبع: یورونیوز)

 

1399/06/15
2223

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر