پرفروشها؛

دنیل استیل؛ همچنان پیشتاز

مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. نکته جذاب این هفته حضور دنیل استیل و آن تایلر در میان پرفروش‌های نیویورک‌تایمز است.

 مجله نیویورک‌تایمز هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی هفته سوم جولای خواهیم داشت.
 
«رئیس‌جمهور گم شده است» نوشته بیل کلینتون و جیمز پترسون پس از گذشت شش هفته از حضور در بازار کتاب در صدر پرفروش‌های «نیویورک‌تایمز» قرار دارد و استقبال مردم از این کتاب همچنان ادامه دارد. «رئیس‌جمهور گم شده است» داستان تهدیدی است که نه تنها کاخ سفید بلکه کل آمریکا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زمزمه‌هایی از حمله سایبری به گوش می‌رسد و همه خبر از وجود جاسوسی در کابینه دولت می‌دهند. حتی خود رئیس‌جمهور هم از مظنونین به شمار می‌رود اما کمی بعد خود رئیس‌جمهور ناپدید می‌شود. این کتاب به زودی توسط شبکه تلویزیونی «شو تایم» به سریالی تلویزیونی تبدیل می‌شود.
 
«مبارزه خوب» نوشته دنیل استیل در هفته نخست انتشار در رده دوم پرفروش‌ها قرار گرفته است. البته حضور نویسنده آمریکایی در میان پرفروش‌ها اصلاً جای تعجب ندارد زیرا او سال‌هاست که با هر بار با اثری جدید در این فهرست قرار می‌گیرد. مردیت مکنزی، دختر و همچنین نوه دو وکیل برجسته در منهتن است؛ وکلایی که در بحبوحه اتفاقات پس از جنگ جهانی دوم علیه نازی‌های در دادگاه فعالیت می‌کنند. قرار است مردیت زندگی خوبی داشته باشد، به مدرسه‌ای عالی برود، و با مردی ایده‌ال ازدواج کند اما دختر بر خلاف جریان آب شنا می‌کند و علیه عقاید خانواده‌اش شورش می‌کند.
 
«رقص ساعت» نوشته آن تیلور نیز در هفته نخست انتشار موفق شد به فهرست پرفروش‌های «نیویورک‌تایمز» قرار گیرد و در رده سوم قرار گیرد. داستان زندگی شخصیتی به نام ویلا دریک در طی 50 سال زندگی در این داستان روایت می‌شود و تایلر نشان می‌دهد چگونه این زن خود را با اتفاقات مختلف زندگی‌اش وفق می‌دهد.
 
«بیگانه» نوشته استفن کینگ پس از گذشت هشت هفته از انتشار همچنان در این فهرست قرار دارد و این هفته نیز در رده چهارم جای گرفته است. جسد پسرکی در وسط شهر پیدا می‌شود. آثار انگشت و همچنین شواهد حکایت از گناهکاری شهروندی محبوب به نام تری میتلند دارد. تری پدر دو دختر و مربی است. کارگاه آندرسون که روزی پسرش را برای آموزش به کلاس تری می‌برد، دستور دستگیری‌اش را صادر می‌کند. تحقیقات ادامه می‌یابد و پرسش‌های زیادی مطرح می‌شود. کینگ در کتاب جدیدش تنش زیاد و تعلیقی غیرقابل‌تحمل خلق می‌کند. به نظر می‌رسد تری میتلند انسان خوبی است، اما آیا شخصیت جدید کینگ دارای دو چهره مختلف است؟ جواب این سؤال خواننده را شوکه خواهد کرد، زیرا استفن کینگ تنها انسان روی زمین است که خوب می‌داند چطور مخاطبانش را پای کتابش میخکوب کند.
 
«تمام آنچه می‌خواستیم» نوشته امیلی گیفین در هفته نخست انتشار در جایگاه دوم پرفروش‌های «نیویورک‌تایمز» قرار گرفته است اما این هفته در جایگاه پنجم قرار دارد. شخصیت اصلی داستان به نام نینا برونینگ زندگی خوبی دارد، با همسرش، که به تازگی ثروت زیادی به دست آورده است، زندگی می‌کند و پسرشان در دانشگاه پرینستون پذیرفته شده است اما نینا احساس می‌کند زندگی‌ کنونی‌اش با آنچه در دوره جوانی‌اش در ذهن می‌پروراند تفاوت زیادی دارد. «شریک زندگی‌ات را دوست بدار» و «عشق اول می‌آید»، از دیگر آثار محبوب این نویسنده آمریکایی در ایران نیز ترجمه شده است.

(منبع: ایبنا)

1397/05/03
993

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر