پرفروش‌ترین‌ها؛

«یادت باشد» پرفروش‌ترین کتاب طرح پاییزه سال ۹۷ شد

بر اساس آمارهای ثبت‌شده توسط خانه کتاب، کتاب «یادت باشد» به عنوان پرفروش‌ترین کتاب طرح پاییزه ۹۷ با فروش ۱۰۵۶ نسخه معرفی شده است.

طرح “پاییزه ۱۳۹۷” دهمین دوره از طرح “توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها” بود که با شعار “حال خوش خواندن با پاییزه کتاب” هم‌زمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به مدت ۹ روز در آبان و آذر۹۷ در تهران و به مدت ۱۱ روز در دیگر استان‌های کشور برگزار شد و ۶۷۶ کتابفروشی و ۵ هزار ناشر فعال در این طرح شرکت داشتند.

آمار و اطلاعات فروش پاییزه دقیق‌ترین و مستندترین و معتبرترین آمار فروش در حوزه کتاب است و برای ارزیابی تحلیل و برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد نشر، مخاطب شناسی، موضوع شناسی و جریان شناسی نشر کاربرد دارد و خانه کتاب ایران طی کتابچه‌ای دقیق آمار و اطلاعات مربوط به طرح “پاییزه ۹۷” را ارائه داده است.

در این آمار نام برخی کتاب‌ها و ناشران بیشتر از سایر کتب و انتشارات به چشم می‌خورد و برخی ناشران و کتاب‌ها سهم کمتری از فروش و استقبال مخاطبین را دارا بودند. یکی از نام‌هایی که در میان این آمار و اطلاعات بسیار به چشم می‌خورد و جلب توجه می‌کند نام “انتشارات شهید کاظمی” و کتاب‌هایی است که این انتشارات در سطح کشور عرضه کرده است.

بر اساس آمارهای ثبت‌شده توسط خانه کتاب ایران، کتاب “یادت باشد” به عنوان پرفروش‌ترین کتاب طرح پاییزه ۹۷ با فروش ۱۰۵۶ عدد کتاب معرفی شده است که با رتبه دوم پرفروش‌های کتاب که فروش تعداد ۷۵۴ کتاب است اختلاف قابل توجه و درخوری دارد.

کتاب یادت باشد عاشقانه‌ای درباره زندگی شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی است که به روایت همسر شهید و به قلم رسول ملاحسنی به رشته تحریر درآمده و در کمتر سه ماه به چاپ هجدهم خود رسید و توانست جایگاه خوبی در قلب جامعه باز کرده و عنوان پرفروش‌ترین کتاب “طرح پاییزه ۹۷” را از آن خود کند.

کتاب دیگری از نشر شهید کاظمی که بسیار مورد اقبال مخاطبین کتابخوان و عموم مردم قرار گرفت کتاب “سربلند” بود که این کتاب نیز در آمار پرفروش‌ترین کتاب‌های تألیفی “پاییزه کتاب ۹۷” در جایگاه سوم قرار گرفت و با اختلاف کمی از کتاب دوم موفق به فروش تعداد ۶۸۶ کتاب در سطح کشور شد.

“سربلند” روایتی از زندگی شهید مدافع حرم محسن حججی است که به قلم محمدعلی جعفری نوشته و مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید آشنا می‌کند و از همان آغاز با استقبال کم‌نظیر عموم مردم روبه‌رو شد و طی مدت زمان کوتاهی به تیراژ ۵ هزار جلد رسید و در طرح پاییزه کتاب نیز خوش درخشید.

همچنین بر اساس آمار خانه کتاب و از میان ۱۰ عنوان کتاب پرفروش هر استان کتاب‌های “سربلند”، “یادت باشد” و “مربع‌های قرمز” در شهرهای اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، گلستان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان، همدان، کرمان، فارس، قزوین و قم نیز به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌ها ثبت شده‌اند.

این در حالی است که انتشارات شهید کاظمی در جدول ناشران پرفروش کشور در رده ۱۹ قرار گرفته است و “محمدرسول ملاحسنی” و “محمدعلی جعفری” نویسنده کتاب‌های موفق “یادت باشد” و “سربلند” به عنوان نویسندگان پرفروش‌ترین کتاب‌ها در طرح پاییزه ۹۷ معرفی شده‌اند.

“انتشارات شهید کاظمی” یک نشر کاملاً خصوصی و جهادی است که با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب، به جهاد فرهنگی در این حوزه مشغول است و کلیه درآمد حاصل از این انتشارات را صرف اردوهای جهادی و برنامه‌های فرهنگی موسسه شهید کاظمی می‌کند.

هرچند نباید نادیده گرفت که این آمار و اطلاعات دقیق همگی بر اساس آمار رسمی ثبت شده هستند و آمار غیررسمی که مرتبط با کتابفروشی‌هایی که عضو طرح نبودند و نمایشگاه‌های کتاب مراکز استان و شهرستان‌ها می‌شوند نشان از این دارد که کتاب‌های بیشتری از “انتشارات شهید کاظمی” در لیست پرفروش‌ها قرار دارند. کتاب‌هایی مانند “نفوذ در موساد” که آمار بیشترین فروش در میان کتاب‌های ترجمه را در طرح پاییزه به خود اختصاص داد و کتاب “ملاصالح”، “دشمن شدید”، “دیدم که جانم می‌رود” و غیره که از همان ابتدای نشر با استقبال کم‌نظیر مخاطبان روبه‌رو بوده‌اند.

(منبع: خبرگزاری فارس)

 

1398/03/12
970

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر