مدارس نمی توانند همراه با کتاب درسی کتاب کمک آموزشی هم بفروشند

نحوه تهیه و خرید کتاب درسی برای دانش آموزان مقاطع مختلف

تهیه و خرید کتاب درسی معضلی برای دانش آموزان در سالهای اخیر است. دانش آموزان باید کتاب درسی خود را از مدرسه خود تهیه کنند و با مراجعه به کافی نت ها نسبت به ثبت نام برای کتاب درسی اقدام کنند

آموزش و پرورش اعلام کرده است که مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی نت‌ها پرهیز نمایند.

البته دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام نمایند.

تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارش های  مدرسه و البته بعد از پرداخت هزینه ها در سامانه صورت خواهد گرفت.

مدیران مدارس می توانند با مراجعه به سایت های گفته شده برای تهیه کتاب درسی از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانش‌آموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام نمایید.

اولیای دانش‌آموز و همچنین خود دانش آموز باید توجه داشته باشد که باید فقط هزینه کتاب درسی را برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) پرداخت کرده و از پرداخت هرگونه هزینه دیگر خودداری نماید؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه امکان‌پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز ممنوع می‌باشد.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سناد انجام می شود.

1399/06/02
2262

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر