تاریخچه ادبیات فانتزی


پریان


  قیمت خرید :   95,000   تومان


 توضیحات :

در برخی از قدیمی ترین کتاب هایی که تاکنون نوشته  شده اند، در کتاب هایی از قبیل «حماسه ی گیلگمش» و «اُدیسه»، قهرمان با هیولاها و شگفتی ها دست و پنجه نرم می کند، راهی سفرهای شگفت شده و با جادو درگیر می شود. فانتزی، تا اوج گیری رمان مدرن و رئالیست، بخشی بنیادین از ادبیات اروپا باقی ماند. اما حتی آن زمان نیز فانتزی در قالب و لوای گوتیک، هراس، داستان ارواح، داستان پریان و حکایت سرزمین های خیالی محبوب ماند.
کتاب حاضر تاریخ ادبیات فانتزی را از سال های نخستین تا خاستگاه فانتزی امروزی در قرن بیستم بررسی می کند. از دهه ی پنجاه قرن پیشین (زمانی که تالکین «ارباب حلقه ها» را منتشر کرد و سی اس لوییس کتاب های «نارنیا» را به چاپ رساند) داستان دهه به دهه پیش می رود. در دهه ی هشتاد، فانتزی بخش خاص خود را در کتاب فروشی ها پیدا کرد و در پایان دهه ی نود آثار نویسندگان ادبیات فانتزی مانند تری پرَچت و جِی.کی. رولینگ تبدیل به پرفروش ترین آثار در بریتانیا شده بود و در همین اثنا کتاب های تالکین به تمام زبان های اصلی جهان ترجمه شده و در صدر فروش بودند.
کتاب پیشِ رو به بررسی پهنه ی گسترده ی داستان هایی می پردازد که تحت عنوان «فانتزی» در قرن بیستم و بیست ویکم چاپ شده اند و نیز می کوشد تداوم علاقه و رشد محبوبیت آن را توضیح دهد.
ادوارد جیمز، پروفسور تاریخ قرون وسطی در دانشگاه دوبلین با تخصص تاریخ و باستان شناسی فرانسه و بریتانیا در ابتدای قرون وسطی است. جدیدترین کتاب او «بربرهای اروپایی» است. او به مدت پانزده سال در سِمت ویراستار در مجله ی «بنیاد: نقد بین المللی ادبیات علمی تخیلی» مشغول بود. جایزه ی پیلگریم را برای کمک هایش درزمینه ی مطالعه ی ادبیات علمی تخیلی و جایزه ی ایتون را برای کتاب «ادبیات علمی تخیلی در قرن بیستم» (انتشارات آکسفورد) به خود اختصاص داد.
فارا مندلسون نیز محقق ادبیات علمی تخیلی و فانتزی در دانشگاه میدلسکس است. کتاب های چاپ شده ی او عبارت اند از مجموعه هایی در مورد تری پرچت و جوآنا راس و کتاب هایی در مورد دایا وین جونز و نیز «ادبیات علمی تخیلی برای کودکان». جدیدترین کتاب او «بلاغت فانتزی» (انتشارات دانشگاه وسلیان) است. ادوارد جیمز و فارا مندلسون همراه با یکدیگر ویراستاران مجموعه ی «راهنمای کمبریج برای ادبیات علمی تخیلی» بودند که در سال 2005 برنده ی جایزه ی هوگو شد.



 بیشتر بدانید

دسته‌بندی : کتاب فارسی


موضوع فرعی 1 : آموزش، تاریخ، نقد و نظریه


موضوع اصلی : ادبیات


موضوع فرعی 2 :


مترجم : سمیه گنجی


ناشر : پریان




شابک : 9786007058664


قطع کتاب : وزیری


تعداد صفحات : 405


نوبت چاپ : 2


وزن : 486 گرم

  آمار و اطلاعات

  تعداد مشاهده این کتاب : 846 بار


  دفعاتی که پیشنهاد شده : 0 بار


  دفعاتی که پیشنهاد نشده: 0 بار


 تعداد کسانی که این کتاب را خوانده اند : 0 بار


  تعداد کسانی که می خواهند این کتاب را بخوانند: 0 بار










 کتاب‌های مرتبط

داستان های گریم


داستان های گریم

ناشر : پریان

قیمت : 75,000  تومان



مشاهده کتاب
خط‌‌‌ آهن‌ زیرزمینی
موجود نیست


خط‌‌‌ آهن‌ زیرزمینی

ناشر : علمی

قیمت : 32,500  تومان



مشاهده کتاب
تصویر بانو شاربوک
موجود نیست


تصویر بانو شاربوک

ناشر : پریان

قیمت : 45,000  تومان



مشاهده کتاب
امپراطوری بستنی
موجود نیست


امپراطوری بستنی

ناشر : پریان

قیمت : 35,000  تومان



مشاهده کتاب
مقالات شاهنامه


مقالات شاهنامه

ناشر : سبزان

قیمت : 54,000  تومان

با تخفیف : 45,900  تومان

مشاهده کتاب

 نظرات کاربران

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید


ارسال متن پیام