صفحه اصلی  کتاب فارسی  ادبیات  رمان  غم مجموعه داستان

غم مجموعه داستان


نیماژ


  قیمت خرید :   9,500   تومان


 توضیحات :

کتاب «غم» مجموعه داستانی از نویسنده فقید آمریکایی، دانلد بارتلمی(Donald Barthelme) است که در سال 1972 میلادی با عنوان انگلیسی Sadness به چاپ رسیده است. کتاب «غم» شامل 13 داستان کوتاه است. در این مجموعه، داستان‌های با عناوین: «پریچوا»، «ترودومیری»، «احضاریه»، «شهر کلیسا‌ها»، «ظهور سرمایه‌داری»، «عزیمت‌ها»، «فیلم»، «لولوی خواب»، «مسئله آموز»، «مهمانی»، «نابغه»، «وسوسه‌ی قدیس آنتونی» و «پرواز کبوتر‌ها از قصر» وجود دارد.

از ویژگی‌های مهم آثار دانلد بارتلمی که در این داستان‌ها نیز وجود دارد می‌توان به فضای مالیخولیای موجود در آثار اشاره کرد. بارتلمی در آثارش سعی می‌کند داستان‌های روایت کند که سرراست و خطی نیستند و ذهن مخاطب را به شدت درگیر می‌کنند. نویسنده در همه آثارش سعی می‌کند هر گونه قطعیت و «حقیقت مطلق» را به بازی بگیرد زیرا به باور وی حقیقت نمی‌تواند مطلق باشد و این ویژگی چنان در داستان‌های وی ساری است که در بسیاری از مواقع حتی آثار و نوشته‌های خود را نیز به هزل می‌کشد.

زبان آثار بارتلمی گونه‌های مختلفی را شامل می‌شود که می‌توان از زبان روزمره و محاوره‌ای در داستان‌های وی یافت تا زبانی که از ادبیات کهن وام گرفته است و به سمت تصنع جرکت می‌کند. این ویژگی‌ها سبب شده است که آثار این نویسنده همچون خود زندگی و نگرش نویسنده به جهان باشد پر از تناقص و تضاد که به آثار این نویسنده توانا ویژگی خاصی بخشیده است.

در جایی از این کتاب می‌خوانیم: «مرد گفت: ما مثل بقیه شهرها هستیم، جز این که ما بی‌نقص هستیم. نارضایتی ما را فقط کمال می‌تواند مهار کند». کتاب «غم» با ترجمه خوب شهریار وقفی‌پور به بازار کتاب آمده است و این مترجم تمام تلاش خود را به کار بسته است تا لحن نویسنده و ویژگی‌های سبکی و نوشتاری دانلد بارتلمی را به مخاطب اثر انتقال دهد و در این کار موفق بوده است.   آی آی کتاب



 بیشتر بدانید

دسته‌بندی : کتاب فارسی


موضوع فرعی 1 : رمان


موضوع اصلی : ادبیات


موضوع فرعی 2 :


مترجم : شهریار وقفی پور


ناشر : نیماژ




شابک : 9786003671355


قطع کتاب : رقعی


تعداد صفحات : 128


نوبت چاپ : 1


وزن : 158 گرم

  آمار و اطلاعات

  تعداد مشاهده این کتاب : 201 بار


  دفعاتی که پیشنهاد شده : 0 بار


  دفعاتی که پیشنهاد نشده: 0 بار


 تعداد کسانی که این کتاب را خوانده اند : 0 بار


  تعداد کسانی که می خواهند این کتاب را بخوانند: 0 بار







 برچسب‌ها

 اشتراک‌گذاری




 کتاب‌های مرتبط

 نظرات کاربران

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید


ارسال متن پیام