چاپ کتابی در حوزه مدیریت کسب و کار در انتشارات سبزان؛

کتاب «چرا بی عرضه ها بیشتر رئیس می شوند» در انتشارات سبزان به چاپ رسید

نشر سبزان به تازگی کتاب «چرا بی عرضه ها بیشتر رئیس می شوند» را روانه کتابفروشی ها کرده است. به همین مناسبت نگاهی به مطالب این کتاب می اندازیم.

نشر سبزان به تازگی کتاب «چرا بی عرضه ها بیشتر رئیس می شوند» را روانه کتابفروشی ها کرده است. به همین مناسبت نگاهی به مطالب این کتاب می اندازیم. در ابتدا بد نیست بدانید که اگر سوالاتی نظیر اینها دارید: چرا بعضی از مدیران خیلی هم لایق به نظر نمی رسند، چرا بیشتر مدیران مرد هستند با اینکه زنان هم توانایی مدیریت بالایی دارند، چرا احتمال اینکه خودشیفته ها رهبر شوند بیشتر است، چرا مردان بیشتر خودشیفته می شوند، چرا خودشیفته ها رهبران خوبی نمی شوند، چرا از بیماران روان تباه خوشمان می آید؟ و یا کنجکاوید درباره کاریزما و خودشیفتگی و اعتماد به نفس بیشتر بدانید کتاب «چرا بی عرضه ها بیشتر رئیس می شوند» شاید یکی از پیشنهادات مناسب شما باشد. در این صورت شاید بهتر بتوانید انتخاب کنید، تصمیم بگیرید و یا حتی قضاوت کنید.

در کتاب «چرا بی عرضه ها بیشتر رئیس می شوند» می خوانیم:

عبارت «رئیس من...» را در گوگل جستجو کنید، خواهید دید که به طور خودکار در تکمیل عبارت شما چنین کلماتی ظاهر می شوند: «بددهن»، «دیوانه»، «پست فطرت»، «بی عرضه» و «تنبل». نظرسنجی ها نیز نتایج مشابهی داشته اند. طبق اعلام مؤسسه گالوپ، که یک مؤسسه نظرسنجی جهانی است و به طور دوره ای اطلاعات رفتاری کارمندان را از سرتاسر جهان جمع آوری می کند، دلیل استعفای 75 درصد از کارکنان، مشکل آن ها با مدیرشان بوده است. چنین نتایجی بیانگر این است که رهبریِ بد نخستین علت کناره گیری های داوطلبانه در جهان شناخته می شود. در این میان، 65 درصد آمریکایی ها می گویند که بین دو گزینۀ تغییر رئیس و دریافت اضافه حقوق، اولی را انتخاب می کنند. این پاسخ به نظر کوته نظرانه می رسد، چون آن ها نمی دانند که رئیس بعدی بهتر است یا بدتر.

کتاب «چرا بی عرضه ها بیشتر رئیس می شوند؟» به این موضوع می پردازد که چرا افرادی با صفات منفی همچون خودمحوری، حق به جانبی و خودشیفتگی بیشتر در مناصب مدیریتی ظاهر می شوند و کنترل منابع و قدرت را در گروه به دست می گیرند.

هدف این کتاب کمک به شناسایی ویژگی هایی کلیدی است که باعث می شود افراد به مدیران نالایق و یا ـ بالعکس ـ به مدیرانی شایسته تبدیل شوند. با درک تفاوت های رایج بین مدیران و آن هایی که در واقع به اثرگذار بودن مدیران کمک می کنند، می توانیم از معیارهای موجود برای انتخاب مدیر، که موجب گسترش رهبری بد می شود، دوری کنیم. تنها زمانی می توانیم جلوی چیزی را بگیریم که آن را دیده باشیم.

در فصل اول در این باره می خوانیم که چرا بیشتر مدیران نالایق هستند و با عواقب رهبری بد آشنا می شویم.

فصل دوم یکی از بزرگ ترین علل رواج رهبری بد را ارزیابی می کند: یعنی ناتوانی ما در تشخیص اعتمادبه نفس از لیاقت، به ویژه هنگامی که سعی می کنیم قوة رهبری را در دیگران ایجاد کنیم.

در فصل سوم، به این نکات پرداخته خواهد شد که چرا خودشیفته ها بهتر به عنوان مدیر جلوه می کنند و خودشیفتگی چه پیامدهایی بر کیفیت رهبری و عدم توازن جنسیتی در رهبری دارد.

فصل چهارم افسانۀ جذبه را بررسی می کند. ما معمولاً بیش ازحد به جذبه اهمیت می دهیم، نوعی مداخله شخصی که به طور عمده بر اساس جذابیت یا دوست داشتنی بودن فرد شکل می گیرد و نباید شرط اصلی قوه رهبری در نظر گرفته شود.

فصل پنجم در مورد برتری زنان در مدیریت بحث می کند. چون زنان هوش هیجانی بالاتری نسبت به مردان دارند، در دورة مسئولیتشان خودکنترلی، همدردی و مدیریت گشتاری بهتری را از خود نشان می دهند.

در فصل ششم، به ویژگی های جهان شمولی می پردازیم که رهبران، چه مرد و چه زن، را تأثیرگذارتر می کنند. اگرچه نمونه های بسیاری در مورد رهبری خوب وجود دارد، اکثر آن ها بر چند شرط ویژه تأکید دارند، ویژگی هایی همچون مهارت، هوش و کنجکاوی.

فصل هفتم راه های سنجش عناصر محوری قوۀ رهبری را بیان می کند. این فصل بر روی ابزارهای مبتنی بر داده ها تمرکز دارد که سازمان را قادر می سازد از طریق غلبه بر اتکای صرف بر قوۀ شهود، رهبران بهتری انتخاب کنند.

فصل هشتم به ارزیابی اثربخشی راهنمایی و مشاوره های رشد می پردازد که برای بهبود عملکرد مدیران طراحی شده است. درحالی که بیشتر سازمان ها هزینه و زمان قابل توجهی را صرف این گونه مشاوره ها می کنند، میانگین سطح موقعیتشان دلسردکننده است.

در فصل نهم، نتایج نهایی در این زمینه را ارائه خواهیم داد. گذشته را مرور می کنیم و در مورد پیامدهای بالقوۀ برنامه های تنوع جنسیتی آینده بحث می کنیم.

 

درباره نویسنده

دکتر توماس چامورو پرموزیک شخصیتی بین المللی در زمینه مدیریت استعداد، رشد رهبری و تحلیل مردم است. او بنیان گذار متاپروفایلینگ و دیپرسیگنالز و استاد روان شناسی دو دانشگاه لندن و کلمبیا است. چامورو پرموزیک پیش تر صاحب کرسی در دانشگاه های نیویورک و مدرسة اقتصاد لندن بود. چامورو پرموزیک تابه حال ده کتاب و بیش از 150 مقالۀ علمی منتشر کرده و به یکی از مشهورترین دانشمندان اجتماعی عصر حاضر تبدیل شده است. آثار او از انجمن روان شناسان آمریکا، انجمن بین المللی مطالعۀ تفاوت های فردی، و انجمن روان شناسی سازمانی ـ صنعتی که عضو آن نیز هست، جوایز ارزنده ای کسب کرده اند. او همچنین مدیر برنامه روان شناسی کسب وکار و روان شناسی سازمانی ـ صنعتی دانشگاه لندن است.

 

کتاب «چرا بی عرضه ها بیشتر رئیس می شوند» به قلم توماس چامورو پرموزیک است و با ترجمه سارا زرگر، از سوی انتشارات سبزان، راهی بازار نشر می شود.

برای خرید کتاب «چرا بی عرضه ها بیشتر رئیس می شوند» می توانید به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب سری بزنید.

 

1399/09/05
321

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر