توزیع و فروش کتاب ناشران

یک ناشرم و کتابی برای توزیع و فروش دارم

بهترین کار برای فروش راحت کتاب بعد از چاپ، مراجعه به یک مرکز پخش و مشورت در مورد بازار کتاب مورد نظرتان است.

بهترین و راحت ترین راه برای فروش کتاب، سپردن آن به دست یک توزیع کننده است.

اکثر ناشران تازه کار و مولفانی که اولین کتاب خود را به چاپ رسانیده اند به این فکر می افتند که کتاب شان را خودشان به
فروش برسانند و با این ایده شروع به آزمون و خطا کرده و بعد از مدتی متوجه می شوند که کار را باید به کاردان سپرد و بعد از دست دادن زمان، مجبورند به سراغ مراکز پخش بروند.

بهترین کار برای دوری از دردسرهای بعد از
چاپ، مراجعه به یک مرکز پخش و مشورت در مورد بازار کتاب مورد نظرتان است.

در این مرحله باید بدون هیچ گونه پیش داوری نسبت به پخش کننده، به توضیحات او گوش فرا دهید. مدیران پخش تنها کسانی هستند که می توانند در مورد پخش و فروش یک کتاب نظر دهند. نظرات آنها را به سخره نگیرید و به دقت گوش کنید.

مدیر یک مرکز پخش خیلی بهتر از یک کتابفروش می تواند به شما خدمات مشاوره ای بدهد چون او اولا بر فروش دهها کتابفروش تسلط دارد، در حالیکه کتابفروش تنها از فروش کتاب های خود اطلاعات کافی دارد. و معمولا آمار و ارقام یک کتابفروش با توجه به محل کتابفروشی و مراجعه کنندگان می تواند غلط انداز باشد.

اما پیدا کردن یک توزیع کنندهء مطمئن خود یکی از مراحل سخت فروش کتاب می باشد.

توزیع کنندگان اکثرا به صورت تخصصی کار کرده و به قول خودشان هر کتابی را توزیع و پخش نمی کنند. پس اولین کار این است که یک توزیع کننده ای را پیدا کنید که در زمینه موضوع کتاب شما فعالیت کند و تازه اگر کتاب شما در محدوده کاری آن مرکز پخش باشد، شرایط خاص آن مرکز خود داستان دیگری دارد.

مراکز پخش اولا سعی می کنند از
ناشر کتاب بگیرند. چرا که اگر بخواهند برای هر نویسنده و یا مترجمی که کتاب خود را برای پخش آورده است یک حساب باز کنند، با مشکلات فراوانی در مسایل حسابداری روبرو شده و بنابراین از این کار حذر می کنند.

پس اولا مولفان و مترجمانی که می خواهند کتاب خود را برای
چاپ به دست ناشری بسپارند، حتما باید قبل از قرارداد وضعیت کاری ناشر را سنجیده و ارتباط او با مراکز پخش را مورد ارزیابی قرار دهند.

دومین مسئله این است که بررسی کنند آیا موضوع کتاب شان با زمینه کاری ناشر یکی است یا نه؟ به عنوان مثال ناشری که بیشتر آثارش کتاب شعر و داستان است آیا به نظر شما می تواند یک کتاب فنی مهندسی و دانشگاهی را
چاپ و عرضه کند؟ و بالعکس.

سایت آی آی کتاب در زمینه فروش و پخش کتاب فارسی فعالیت چندانی ندارد. ما تنها کاری که در سایت انجام می دهیم تبلیغ کتاب است. ما کتاب های جدید ناشران و مولفان و مترجمانی که خود کتاب شان را به
چاپ رسانیده اند در سایت قرار داده و امکان دیده شدن را برای این گونه کتابها فراهم می کنیم.

آنها از این طریق می توانند در ذیل توضیحات کتاب شان، اطلاعات مراکز فروش عمومی و یا اختصاصی را درج کرده از این طریق اندکی امکان فروش کتاب را بالا ببرند. در واقع سایت آی آی کتاب برای این گونه کتاب ها حالت ویترین را داراست.

 

لینک برخی از خدمات سایت:

سفارش کالای غیرکتاب

سفارش کتاب و مجلات خارجی، کاغذی

سفارش کتاب و مجلات خارجی، پی دی اف

محاسبه قیمت کتاب، کالا و مجلات خارجی

کتاب مورد نظرم پیدا نشد

محاسبه هزینه‌های چاپ کتاب

آیا کتابی برای چاپ دارید؟

کتاب های عرضه شده توسط نویسندگان و مترجمان

  پرسش‌های متداول

1400/03/17
450

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر