دعوت به همکاری نویسندگان، ناشران و مترجمان

من یک ناشر هستم

نویسندگان و مترجمین می‎ توانند از این طریق اطلاعات اولیه نوشته ‎هایشان را برای سایت اعلام کرده و ناشرین نیز کتابهای موردنظر خودشان را انتخاب و جهت کسب اطلاعات بیشتر با سایت تماس بگیرند.

در واقع این وظیفه ناشران است که در شهر بگردند و از پستوهای خانه ها دست نوشته ها را پیدا کرده و مناسبترین آنها را به چاپ رسانده و در اختیار همگان قرار دهند.
بدون شک نوشته ها و فراورده های فکری نویسندگان جامعه باید به هر نحوی برای استفاده همگان منتشر شود.
اما در حال حاضر به خاطر مسائل زیادی از جمله، مشکلات اقتصادی، این نویسندگان و تولیدکنندگان فکر و اندیشه هستند که باید به
دنبال ناشر بگردند و پیدا کردن یک ناشر، معضلی است که گریبانگیر اکثر نویسندگان و مترجمین می ‎باشد.

علی ‎الخصوص اگر نویسنده تازه کار هم باشید که نور علی نور می‎شود.
اولین مشکل پیدا کردن آدرس و تلفن ناشران است. آن هم با این وضع اطلاع‎ رسانی که یا آدرس ها غلط هستند و یا تلفن‎ها تغییر کرده ‎اند. تازه اگر
ناشری را هم پیدا کردید و توانستید با او قرار ملاقات گذاشته و پشت میز بنشانیدش. مطمئن باشید کمتر ناشری پیدا خواهید کرد که در اولین فرصت حتی نوشته های شما را بخواند و نظر بدهد، چه رسد به اینکه آن را به چاپ برساند و شاید هم آنقدر از مشکلاتی که گریبانگیر کار چاپ و نشر مانند کمبود کاغذ و گرانی و غیره بگوید که شما کلاً از کار نویسندگی مایوس شوید و خدا را شکر کنید که فقط یکبار گذرتان به راسته صنف ناشرین و نویسندگان افتاده است. و از اینکه به شما نویسنده تازه کار می‎گویند خیلی هم ناراحت نمی ‎شوید.

البته اگر شما نویسنده‎ای باشید که قبلاً چند کتاب از شما به چاپ رسیده باشد وضعتان کمی فرق می‎کند باید به سوالات بیشتری پاسخ دهید و مثلا اینکه کتابهایتان را کدام ناشر چاپ کرده است و ...

در هر حال خیلی نگران نباشید و لازم نیست شب و روز به دنبال یک ناشر بگردید. در سایت آی آی کتاب بخشی برای ساده کردن این معضل و ایجاد یک رابطه منطقی و مناسب بین نویسندگان و مترجمین از یکسو و ناشران از سویی دیگر راه ‎اندازی شده است.

در این بخش شما می‎توانید خلاصه‎ ای از نوشته‎ ها و ترجمه‎ ها را بیابید که در انتظار ناشر نشسته و آماده چاپ شدن هستند و اگر دلتان خواست نوشته ‎هایتان را برای درج در آن بخش ارسال کنید. تا ناشران مختلف نگاهی به نوشته‎ های شما بیندازند و با شما قرار ملاقات حضوری گذاشته و درباره
چاپ کتابتان مذاکره کنند. 

فرقی نمی‎کند اگر شما یک ناشر هم باشید سری به بخش «در انتظار ناشر» بزنید، شاید کتابی را مناسب برای چاپ یافتید. اگر هم هیچ موردی را پیدا نکردید خیلی نگران نباشید مطمئناً از مطالعه خلاصه کتابهای آماده برای چاپ لذت خواهید برد.

لازم است گفته شود که موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی هم می‎توانند برای به
چاپ رسانیدن کتابهایی که تدوین کرده‎اند به این بخش مراجعه کنند. مطمئناً پیدا کردن یک ناشر همکار برای مراکز دولتی و خصوصی خیلی جالب است حتما از طریق این همکاری بخش انتشارات‎شان فعال‎تر و بهتر خواهد شد. البته شرایط این مراکز برای ناشرین هم وسوسه ‎انگیز و جالب خواهد بود چرا که آن مراکز احتمالاً تعدادی از کتابهای پیشنهادی خودشان را پیش ‎خرید خواهند کرد و یا در هزینه‎ های چاپ مشارکت خواهند نمود و چه چیزی بهتر از این برای یک ناشر که کتابهای خود را پیشاپیش بفروشد.

به هر حال نویسندگان و مترجمین می‎توانند از این طریق اطلاعات اولیه نوشته ‎هایشان را برای سایت اعلام کرده و ناشرین نیز کتابهای موردنظر خودشان را انتخاب و جهت کسب اطلاعات بیشتر با سایت تماس بگیرند.

 

 

 

لینک برخی از خدمات سایت:

سفارش کالای غیرکتاب

سفارش کتاب و مجلات خارجی، کاغذی

سفارش کتاب و مجلات خارجی، پی دی اف

محاسبه قیمت کتاب، کالا و مجلات خارجی

کتاب مورد نظرم پیدا نشد

محاسبه هزینه‌های چاپ کتاب

آیا کتابی برای چاپ دارید؟

کتاب های عرضه شده توسط نویسندگان و مترجمان

  پرسش‌های متداول

برخی سوالات مهم پیرامون نحوه تهیه کتاب از سایت آمازون

 

1400/03/17
1657

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر