نشر ققنوس منتشر کرد:

کتابی برای افرادی که مغزشان نیاز به سیم‌کشی دارد

ترجمه کتاب «مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید» نوشته جان بی.آردِن با محوریت تغییر نگرش در زندگی راهی بازار نشر شد.

کتاب «مغزتان را دوباره سیم کشی کنید» (به زندگی بهتر بیندیشید) نوشته جان بی.آردِن به تازگی با ترجمه ابراهیم شایان توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۰ توسط انتشارات وایلی و پسران منتشر شده و حقوق چاپ ترجمه آن توسط ققنوس خریداری شده است.

مترجم کتاب معتقد است تفاوت مهم این کتاب با نمونه‌های مشابه که در زمینه روان شناسی عمومی‌ و تغییر رفتار چاپ شده‌اند، در این است که اغلب آن‌ها بیشتر به توضیح روش‌های مدوّن مربوط و نتایج تغییرات رفتاری حاصل از کاربردشان می‌پردازند. کتاب «مغزتان را دوباره سیم کشی کنید» این توضیحات را بر پایه جزئیات مکانیسم تغییرات در مغز و بدن بیان می‌کند. نویسنده در این کتاب تلاش کرده جزئیات علمی‌لازم را برای درک دلایل فعل و انفعالات و تغییرات مغز، و عوامل اجراکننده آن‌ها را طوری بیان کند که مخاطب عمومی‌را سر در گم نکند.

جان بی.آردن معتقد است همه ما در زمان‌هایی تا اندازه‌ای احساس نگرانی و تشویش می‌کنیم یا خود را در عمق سیاهی حس می‌کنیم. هر فصل از این کتاب، به یک موضوع کلیدی از پیشرفت‌های جدید علم اعصاب می‌پردازد و طریقه کاربرد آن ها در زمینه های خاصی از زندگی را تشریح می‌کند.

«مغزتان را دوباره سیم کشی کنید» ۹ فصل دارد که به ترتیب عبارتند از جرقه سلول های مناسب، رام کردن آمیگدال، تغییر موضع به چپ، پرورش حافظه، سوخت رسانی به مغز، عادات سالم: ورزش و خواب، داوری اجتماعی، انعطاف پذیری و فرزانگی، نگرش آگاهانه.

این کتاب با ۳۱۹ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

(منبع: خبرآنلاین)

1396/11/19
1174

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر