نشر سبزان منتشر کرد؛

خط و نقاشی در مینیاتورهای ایرانی

در کتاب پیش رو نیز خط و نقاشی در هم آمیخته اند. هنردوستان می توانند این نقش مایه ها و خطوط زیبا را رنگ کنند و همراه با کسب آرامش که از پیامدهای مشهود رنگ آمیزی است، دل و تن را در دریای بیکران شعر بشویند و لذتی عمیق ببرند.

 

کتاب رنگ آمیزی مینیاتورهای ایرانی به تازگی در انتشارات سبزان به چاپ رسیده است. این کتاب دربردارنده خطاطی های زیبا به قلم یعقوب ثروین و مینیاتورهای جذاب سارا نکومنش است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم:

خواجه شمس الدین محمد شیرازی، متخلص به حافظ، از بزرگ ترین غزلسرایان شعر و ادب پارسی است. اشعار این شاعر گرانمایه نه تنها در ایرا ن زمین که در سراسر جهان، هواخواهان فراوانی دارد. او در جوانی بر تمام علوم مذهبی و ادبی روزگار خود مهارت یافت و به واسطۀ تعابیر بکری که در اشعار خود به کار می برد، محرم اسرار مردمانِ همۀ روزگاران شد و غیب گوی سرنوشت آنها.

او قرن هاست که در دل و جان و خانۀ آدمیان جای گرفته و زلفش به باور مردم گره خورده است. در رازآلودی و یگانگی مضامین او همین بس که سالیان سال است حافظ پژوهان فراوانی سعی در رمزگشایی از اشعار ناب و معشوق پرده نشین او دارند. شعر او، چه عارفانه شان بدانی و چه عاشقانه، دلپسند است و کسی نیست که بر سر سفرۀ ذوق او بنشیند و دست خالی و ناچشیده پند بیرون برود. از همین روست که یکی از آیین های زیبای ایرانیان تفأل به دیوان اوست و دلخوش به این هستند که با مژده ای از سوی او، غم از دل بزدایند و چشم به راه شور و شادی بنشینند.

غزل های عاشقانۀ حافظ به مذاق هر خواننده ای خوش می آیند و گرچه خود نگارستانی از رنگ و طرح هستند، هنرمندان نقاش و خطاط سال هاست که خطوط دل انگیز و نگارگری های زیبنده را با چکامه های دلفریب او همراه کرده اند تا آمیزه ای در نهایت ظرافت و لطافت در نظر بیننده جلوه کند. در کتاب پیش رو نیز خط و نقاشی در هم آمیخته اند. هنردوستان می توانند این نقش مایه ها و خطوط زیبا را رنگ کنند و همراه با کسب آرامش که از پیامدهای مشهود رنگ آمیزی است، دل و تن را در دریای بیکران شعر بشویند و لذتی عمیق ببرند.

انتشارات سبزان، با نیتِ برداشتن گامی در جهت اعتلای فرهنگ این مرزوبوم و در پی چاپ ده ها عنوان کتاب رنگ آمیزی، سعی دارد با گردآوری کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان در قالب خط و نقاشی و با بهره گیری از اشعار شاعران بزرگ پارسی گوی، لذت خواندن و هنرنمایی را یکجا فراهم آورد. امید که در این راه، دوستان نظر و نگاه خود را از ما دریغ نکنند.

برای خرید کتاب رنگ المثل با طراحی سارا نکومنش و بازنویسی متن رویا ذوقی از انتشارات سبزان به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب سری بزنید.

در ضمن برای دیدن سایر کتاب های رنگ آمیزی نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

1400/08/17
924

برچسب ها

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر