معرفی نویسنده

نگاشته های یک ناخدای عشق فوتبال

عنوان ناخدا را برگزیدم تا رها شوم ز روزمرگی هایی که چون غول افسانه ای دریاها مسافران کشتی های اقیانوس زندگی را رو به سوی سرگردانی می برد و تنها یک ناخدا می تواند بر او غلبه کند.

تورج عاطف متولد سال 1345، نويسنده رمان و روزنامه نگار است. وی در رشته الكترونيك و مديريت بازرگاني مدرک دکترا گرفته است.

عاطف به ورزش فوتبال علاقه فراوانی دارد، تا آنجا که خود در مقدمه کتاب «عشق فوتبال» آورده است:

به فوتبال بسیار مدیونم و این دین آن قدر برای من زیاد است که خیلی ها لقب «عشق فوتبال» را به من هم دادند. فوتبال برای من هم عاشقانه بود و هم مجنونم کرد.

او در کنار این علاقه، سال هاست که دست به قلم دارد، روزنامه نگاری کرده و در حوزه ورزش نگاشته و از آنجا به ادبیات و شعر روی آورده است. خود او معتقد است که این نگاشتن ها برای بیان حرف های ناگفته اش است:

سال ها پیش قلم به دست گرفتم. برای کودکی باشرم و درون گرایی بی کران چون من که جامعه اطرافش نمی توانست حرف هایش را بشنود قلم بهترین رفیق بود. سعی کردم که همرنگ جماعت نشوم. سخت بود اما قلم همراهی ام کرد. در طی این سال ها، به سخره گرفته شده ام و متهم به دورویی و دوگانگی ام کرده اند. اما باز نگاشتم ز قلبم تا به قلم ز قبل تا به بعد و همچنان می نگارم اگر مجالی باشد.

(برگرفته از قسمت «درددل ناخدا» کتاب «ناخدانامه»)

 عاطف لقب «ناخدا» را برای خود انتخاب کرده است و خود در کتاب «ناخدانامه» در این باره چنین می گوید:

عنوان ناخدا را برگزیدم تا رها شوم ز روزمرگی هایی که چون غول افسانه ای دریاها مسافران کشتی های اقیانوس زندگی را رو به سوی سرگردانی می برد و تنها یک ناخدا می تواند بر او غلبه کند.

سعی کردم ناخدا باشم و در دریای زندگی و با دیدگاهی که ز آگاهی و تلاش برآید به این دریای بی کران زندگی بنگرم و چنین بود که در طی سال ها نگاشتم و باز هم می نگارم اگر عمری باشد.

این نویسنده چندین سال است که در نشر سبزان، کتاب های متعددی را به چاپ رسانده است. از جمله کتاب های او در انتشارات سبزان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بانوی سرزمین من / ترانه های بیوه / تلنگرهای روزگار من / حکایت  های من و آیلی / دختری در قاب پنجره / ذهن قهرمانان / رفیق اینترنتی / زمزمه های اتاق تنهایی من / شعربازی های من/ شیری که می خواست جلال باشد / عشق فوتبال / عشق فیس بوکی / عشق ناخدا / قصه  ها و غصه  های ورزش ما / ناخدانامه / هفت سنگ / یک دیوانه فوتبال / یک قصه بیش نیست / سهراب نکشی

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که کتاب «عشق ناخدا» به تازگی به صورت صوتی در سایت ایران صدا منتشر شده است.

1400/11/13
903

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر