جشنواره قصه‌گویی:

داوران ملی و بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند

داوران بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش ملی و بین‌الملل معرفی شدند.

شش داور ایرانی و دو داور خارجی قضاوت آثار بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی را بر عهده دارند.

 

با اعلام دبیرخانه‌ی این جشنواره در بخش ملی اکرم قاسم‌پور، مسلم قاسمی و محمد سیمزاری و در بخش بین‌الملل رضا فیاضی، حمید جبلی، حسن دولت‌آبادی، دیالما مادلار منس از فلیپین و رخسانا خان علی از کانادا در روزهای دوم تا پنجم بهمن آثار 30 قصه‌گوی ایرانی و 7 قصه‌گوی خارجی را داوری خواهند کرد.

بر این اساس، آثار 5 قصه‌گوی ایرانی به بخش بین‌الملل راه یافته است و آثار سایر هنرمندان کشورمان در بخش ملی ارزیابی خواهد شد.

بر همین اساس اکرم قاسم‌پور کارگردان و عضو هیات علمی دانشکده‌ هنر است، مسلم قاسمی علاوه بر کارگردانی و تالیف کتاب‌های متعدد، مقاله‌هایی را در حوزه‌ی نمایش عروسکی تالیف کرده و محمد سیمزاری نیز نویسنده، شاعر و کارگردان است.

رضا فیاضی کارگردان، نویسنده و بازیگر، حمید جبلی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر، حسن دولت‌آبادی نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و پژوهش‌گر، در کنار این هنرمندان نام آشنای سینما و تلویزیون نیز مادلار منس و رخسانا خان‌علی به عنوان قصه‌گویان و نویسندگان نام آشنای فیلیپین و کانادا 13 اثر بخش بین‌الملل را ارزیابی خواهند کرد.

برگزیدگان این رقابت‌ها در مراسمی روز پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجلیل و تقدیر خواهند شد.

اجرای برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی در نقاط مختلف تهران

در روزهای برگزاری بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌گویان ایرانی و خارجی در نقاط مختلف تهران قصه‌های خود را برای مخاطبان نقل خواهند کرد. هم‌چون سال‌های گذشته قصه‌گویان حاضر در جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در بین کودکان کار و بی‌سرپرست و در سراهای محله و فرهنگ‌سراها حضور خواهند یافت.

این اجراها در روزهای 2 تا 4 بهمن در مراکزی همچون مدرسه طباطبایی و کودکان شوش، سرای محله باغ آذری، فرهنگ‌سرای ملل، موزه عروسک‌ها، شیرخوارگاه آمنه، حوزه هنری، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی و مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت خواهد گرفت.

 در انتخاب این قصه‌گویان سعی شده است نقل داستان‌های بومی و محلی،‌ داستا‌ن‌های بین‌الملل و داستان‌های رضوی با توجه به نیازهای مخاطبان مورد توجه قرار گیرد. 16 قصه‌گو در این برنامه‌ها مشارکت خواهند داشت.

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 2 بهمن 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کار خود را آغاز می‌کند.

(منبع: خبرگزاری تسنیم)

1396/11/21
863

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر