برگزاری نمایشگاه نقاشی

«گبه خانم» قصه آرزوهای زنان سخت‌کوش سرزمینم است

مانا فکور خرسند درباره نمایشگاه «گبه خانم» که از ۶ بهمن ماه در گالری والی برپا شده است، توضیح داد.

مانا فکورخرسند نقاش جوان که از ششم بهمن ماه نمایشگاهی را در گالری والی و با نام‌ «گبه خانم» برگزار کرده است، در مورد نمایشگاه گفت: فرش‌ها و نقش‌های سرزمین من بازتاب فرهنگ و هنر غنی این مرز و بوم است، اینجا دستان معجزه‌گر بداهه‌سرایی می‌کند و گبه‌ای از جنس آرزوهایش می‌آفریند. در این مجموعه رسالت خویش را بازنمایی این هنر گرانمایه و اصیل و پر رنگ کردن جایگاه آن دانستم و امیدوارم با قدم‌های ناچیزم یادآور آرزوهای زنان سخت‌کوش سرزمینم باشم.

وی درباره شروع فعالیت هنری خود گفت: از سال ۱۳۸۹ فعالیت جدی هنری خود را در زمینه سفال و سرامیک آغاز کردم و این هنر غنی را نزد استادان نامی سرزمینم فراگرفتم. در کنار آن گه گاهی نقاشی را دست‌مایه بیان احساساتم قرار دادم تا اینکه به مرور نقاشی هنر غالب شد و تمرکزم را روی نقاشی گذاشتم.  

فکورخرسند ادامه داد: در گالری والی ۱۲ اثر را به نمایش گذاشته ام که به گبه‌های عشایری و نقوشی که روی آنها کشیده می‌شود اشاره شده است.

این هنرمند نقاش با اشار به اینکه  به گبه به عنوان یک نوع فرش ایرانی کمتر پرداخته شده و وی به همین دلیل به نقاشی درباره آن پرداخته‌است، گفت: در  سال‌های گذشته فیلمی به نام «گبه» دیدم و به خاطر اسم خانمی که کاراکتر اصلی فیلم بود، نام نمایشگاه را «گبه خانم» گذاشتم.

وی اظهار کرد: علاقه زیادی به فرش‌های ایرانی دارم و در اولین نمایشگاه جمعی که داشتم در ۲ اثر به گلیم و فرش‌های ایرانی پرداخته بودم. بعد از نمایشگاه گروهی سعی کردم تحقیقات تکمیلی روی گبه داشته باشم و بیشتر تمرکزم را بر کسب اطلاعات در مورد این نوع بافته بگذارم به همین دلیل مجموعه‌ای از گبه را طراحی و نمایشگاه جدیدم را راه‌اندازی کردم.

این نقاش جوان افزود: این آثار در ابعاد مختلف طراحی شده اند و سعی کردم که در نقاشی‌ها تغییری در گبه به وجود نیاورم و بیشتر از رنگ‌ها و طرح‌های گبه استفاده کنم.

وی در پایان بیان کرد: این نمایشگاه ششم بهمن ماه افتتاح شد و تا ۱۷ بهمن ادامه خواهد شد.

(منبع: خبرگزاری مهر)

 

1396/11/18
1571

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر