انتشارات سبزان منتشر خواهد کرد؛

حقیقت آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد

کارلو روولی، نویسنده کتاب، انقلابی را در نوع نوشتارِ کتاب‌های علمی ایجاد کرده است. او، پیچیده‌ترین مطالب علمی را به قابل‌فهم‌ترین زبان ممکن ارائه می‌دهد و بر ارتباط بین فلسفه و علم تأکید بسیاری دارد.

آوین تهمتن، مترجم، در آستانه چاپ کتاب جدید خود در مصاحبه با مجله خبری آی‌آی کتاب گفت:

کتاب "حقیقت آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد" به قلم کارلو روولی با بحث‌های فلسفی در مورد مسائل مناقشه‌برانگیز دنیای فیزیک آغاز می‌شود و به نوعی سیر تاریخ علم را طی می‌کند و

Image result for Reality is notwhat it seems: the journey to quantumgravit

 در انتها به توضیح بحث‌برانگیزترین و بنیادی‌ترین مباحث فیزیک، از جمله کوانتوم، نسبیت و گرانش کوانتومی می‌پردازد.

خانم تهمتن انگیزه انتخاب این اثر برای ترجمه را سبک نوشتار روولی و همچنین موضوع بدیع این کتاب می‌داند.

مترجم کتاب "حقیقت آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد" درباره اصلی‌ترین ویژگی این اثر یادآور شد: کارلو روولی، نویسنده کتاب، انقلابی را در نوع نوشتارِ کتاب‌های علمی ایجاد کرده است. او، پیچیده‌ترین مطالب علمی را به قابل‌فهم‌ترین زبان ممکن ارائه می‌دهد و بر ارتباط بین فلسفه و علم تأکید بسیاری دارد. از این رو، کتاب‌های او مملو از مسائلی تاریخی، فلسفی و حتی مسائل روزمره زندگی انسان است و برخلاف دیگر کتاب‌های علمی به هیچ‌وجه ساختاری خشک و تک‌بعدی ندارد.

تهمتن در پاسخ به این پرسش که استقبال آن در کتاب مبدأ چطور بوده و آیا در ایران هم از جایگاه خوبی برخوردار خواهد بود، اشاره کرد که این نویسنده و تمام کتاب‌های او نه‌تنها در کشور مبدأ مشهورند، بلکه به بسیاری از زبان‌های دنیا نیز ترجمه شده‌اند و با توجه به دید همه‌جانبه و فرارشته‌ای کتاب، انتظار می‌رود با استقبال خوبی نزد مخاطب دانشجو مواجه شود.

او خواندن این کتاب را به همه افراد توصیه می‌کند و در قبال این پرسش که آیا کتاب مخاطب خاصی دارد می‌گوید:

پاسخ این پرسش را با یک بله و یک خیر می‌دهم، از این جهت بله که قطعاً به افرادی که در رشته فیزیک و حتی فلسفه تحصیل کرده‌اند دیدِ جدیدی می‌دهد که در محیط آکادمیک کمتر با آن روبه‌رو می‌شوند، و خیر از آن جهت که خواندن این کتاب حتی برای عموم مردم نیز هیجان‌انگیز و قابل‌فهم است

مترجم در ادامه اظهار می‌کند:

به طور کلی این کتاب در مورد یکی از خارق‌العاده‌ترین سفرهایی است که بشریت تاکنون به چشم خود دیده است. سفری که ما را از دید محدودِمان نسبت به حقیقت خارج می‌کند و به سمت درک عمیق ساختار اشیا سوق می‌دهد. سفری جادویی که از شهود ما بسیار دور است و در مراحل ابتدایی کامل شدن به سر می‌برد. در واقع، این سفر مسیری است که ذهن بشر برای دست یافتن به حقیقت و فهم ساختار جهان طی نموده است.

آوین تهمتن از نوجوانی به فیزیک علاقه بسیاری داشته و فوق‌لیسانس کیهان‌شناسی خود را از دانشگاه تهران اخذ کرده است. او به طور کلی به یادگیری زبان‌های خارجی بسیار علاقه‌مند است و کار ترجمه را با ترجمه فیلم و مستند برای صداوسیما آغاز کرده است. کتاب دیگری به نام "زمان چیست؟ فضا چیست" از همین نویسنده هم ترجمه کرده است که آن‌هم موضوع بسیار جذابی دارد و نظریات مربوط به فضا و زمان را در قالب زندگی‌نامه کارلو روولی (که بسیار جالب و هیجان‌انگیز است) بیان می‌کند. گفتنی است کتاب "زمان چیست؟ فضا چیست" نیز به‌زودی از سوی انتشارات سبزان وارد بازار نشر می‌شود.

کتاب "حقیقت آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد" در آینده‌ای نزدیک از سوی انتشارات سبزان روانه کتابفروشی‌ها خواهد شد.

 

1397/04/28
1601

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر