نشر چشمه منتشر کرد؛

زن رمان «پیاده» از چاه سیاست به چاه تهران افتاده است

بلقیس سلیمانی،‌ نویسنده با اعلام خبر کتاب جدیدش گفت: زن رمان «پیاده»، شبیه زن‌های امروز نیست و زنی است که از چاه سیاست، به چاه تهران افتاده است و نمی‌تواند خودش را نجات دهد.

بلقیس سلیمانی، نویسنده، اظهار کرد: جدیدترین اثرم به نام «پیاده» مراسم روز شنبه 11 اسفندماه در کتابفروشی کریمخان نشر چشمه که متعلق به ناشر اثر است، رونمایی خواهد شد. شخصیت اصلی رمان یک زن است و مخاطب در این اثر با رویارویی یک زن شهرستانی با دنیای سیاست و تهران مواجه می‌شود.
 
وی ادامه داد:‌ با اینکه اتفاقات رمان در دهه 60 رخ می‌دهد؛ اما اثر سیاسی نیست و تنها یک لایه نازکی از اثر درگیر سیاست است و بیشتر داستان به سختی‌هایی اشاره دارد که بر این زن می‌گذرد. زن رمان «پیاده»، شبیه زن‌های امروز نیست و زنی است که در چاه سیاست، به چاه تهران افتاده است و نمی‌تواند خودش را نجات دهد.
این نویسنده با اشاره به ویژگی‌های رمان «پیاده» گفت:‌ اثر یک شخصیت محوری دارد که همین زن است و نویسنده پشت سر همین راوی حرکت می‌کند. در واقع راوی دانای کل محدود است. این رمان نیز در امتداد آثار قبلی من است و در واقع برای روشن شدن جهان دیروز، یک قطعه به پازل کارهای من اضافه می‌کند.
بلقیس سلیمانی در پاسخ به این سال که «با توجه به زمان این رمان که در دهه 60 می‌گذرد،‌ آیا داستان این رمان به کتاب‌های «خاله‌بازی» و «بازی آخر بانو» نزدیک است؟»‌ اظهار کرد: تقریباً این نیز فضایی شبیه به این دو رمان دارد؛ البته آن دو اثر یک نظری به جهان جدید نیز داشتند اما این اثر جدید کاملاً در دهه 60 می‌گذرد.
 
وی ادامه داد: در آن آثار مخاطب با زنانی روبه‌رو است که می‌توانند گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند؛ اما در این اثر ما با یک زن قربانی روبه‌رو هستیم که قدرت انتخاب ندارد و دائماً قربانی مناسبات اجتماعی و سیاسی می‌شود.
 
جدیدترین اثر بلقیس سلیمانی تحت عنوان «پیاده»‌ در 218صفحه، شمارگان 1000نسخه و به‌ بهای 28 هزار تومان از سوی نشر چشمه منتشر خواهد شد.

(منبع: ایبنا)

1397/12/02
1157

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر