چاپ کتاب رمان در انتشارات سبزان

مردی با چهره آشنا و روزی که هرگز نمی آید دو رمان جدید که در تابستان توسط انتشارات سبزان به چاپ رسید

مردی با چهره آشنا و روزی که هرگز نمی آید از مجموعه سه گانه دوبلین نوشته کایم مک دانل هستند که برای اولین بار به بازار نشر ایران ارایه می شود

مجموعه دوبلین:

کتاب های سه گانه کایم مک دانل درباره دوبلین با نام The Dublin Trilogy شامل سه کتاب و یک مقدمه هستند. کتاب ها با نام های A Man With One of Those Faces، The Day That Never Comes، Angels in the Moonlight و Last Orders که دو جلد آن در انتشارات سبزان با نام های  مردی با چهره آشنا،  روزی که هرگز نمی آید، ترجمه شده اند و کتاب سوم هم با نام فرشتگان زیر نور ماه در دست چاپ قرار داد.

کایم مک دانل در این کتاب ها با طنز ایرلندی داستانهای جذاب و پرکششی را مطرح می کند.

این سه گانه (که البته از چهار کتاب تشکیل شده!) تم پلیسی و البته طنز دارد؛ طنزی گاهی تلخ و گاهی حتی سیاه، اما به شدت جذاب و خواندنی.

شخصیت هایی دوست داشتنی و زمینی. یک پلیس چاق و قلچماق و خشن که سبک زندگی خاص خودش را دارد و اعتقادی به اصول کارآگاهی و پلیس بازی های معمول ندارد و امور را به روش خودش و با خشونت تمام پیش می برد.

یک دختر پرستار، که پرستار خوبی نیست و عاشق رمان های پلیسی است و انگار شم کارآگاهی بیشتری دارد. یک جورهایی مغز متفکر گروه عجیب و غریب شخصیت های محوری قصه است.

جوانی بیکار و بی عار که مشکلات عجیبی با گذشته اش دارد و یک استعداد ورزشی تباه شده است.

این سه نفر که هر کدام سرشار از عیب و نقص هستند و حتی شاید خیلی وقت ها بی دست وپا، ساعت ها و بلکه روزها تمام فکر و ذکر خواننده را درگیر ماجراهایشان می کنند و سخت است تا خواندن آخرین جمله هر کتاب، بتوانید برای لحظه آن را زمین بگذارید.

سه گانه دوبلین که مشخص است ماجراهایش در دوبلین ایرلند می گذرد، به طرز غریبی آشنا نشان می دهد و آدم ها و ماجراهایش بسیار ملموس و باورپذیر هستند؛ انگار سال هاست می شناسیم شان و اصلاً شاید جایی دیده باشیم شان.

 

***

درباره نویسنده:

کایم مک دانل نویسنده و استنداپ کمدی ایرلندی است. او از نویسندگی برای سریال های تلویزیونی به نوشتن کتاب روی آورد. کتاب های کایم مک دانل سرشار از شوخی و طنز هستند و می توانند اشک خواننده را دربیاورند، حال چه به خاطر طنز زیبایشان و چه به خاطر غم انگیز بودنشان.

کایم مک دانل درباره دوبلین سه گانه ای دارد که نخستین آنها «مردی با چهره آشنا»ست کتاب «فرشتگان در مهتاب» نیز پیش درآمدی بر مجموعه سه گانه دوبلین وی هستند.

در این رمان، سه شخصیت محوری حضور دارند: جوانی آس و پاس، دختر پرستاری نه چندان زیبا ولی باهوش، و کارآگاهی ژولیده و درشت اندام.

این سه شخصیت در سری کتاب های دوبلین مک دانل حضور دارند و داستان های شیرین و پرکششی می آفرینند که خواننده را تا پایان با خود همراه می دارد و حس همذات پنداری را در او برمی انگیزند.

***

مردی با چهره آشنا

مک دانل برای کتاب «مردی با چهره آشنا» نامزد دریافت جایزه CAP 2007 شده بود.

«مردی با چهره آشنا»  اولین نمونه از مجموعه دوبلین است که انتشارات سبزان اقدام به چاپ آن کرده است.

در پشت جلد آن می خوانیم:

« از روزنامه ی آیریش تایمز، مورخ چهارم مِی؛

نویسنده ی مشهور مارک برافی با وجود فروش اندکِ کتاب تازه اش، گروگان وحشت، که خودزندگی نامه ای است درباره ی اجبارش بر حمایت از نسخه ی خیالی از ماجرای عاشقانه ی راپونزل، ادعا می کند که تماس هایی از هالیوود برای اقتباس سینمایی از آن دریافت کرده است.

شایعه شده که قرار است کالین فارل در آن بازی کند.

جینین به چهره ی بی روح مرد نگاه کرد، بعد توجهش به صدای بیپ بیپ و خس خس دستگاه های دوروبرش جلب شد. «به نظرت هدر دادن پول نیست؟»

کارول نگاهش را از زمین شوی او برداشت و گفت: «چی؟»

جینین دستش را تکانی داد. «تمام اینا، فقط برای این که یه عوضی به تمام معنا رو زنده نگه دارن.»

کارول هراسان او را نگاه کرد. «جینین! این دیگه چه حرفیه می زنی؟ زندگی هر کسی ارزش خودش رو داره.»

جینین کمرِ دردناکش را عقب داد. «نظر من که این نیست! صبح تا شب جون می کنیم تا این جا رو تمیز کنیم و در عوض چندرغاز می ندازن جلومون. بعد کلی پول خرج می کنن تا عوضی هایی مثل این یارو رو زنده نگه دارن. مگه روزنامه نمی خونی، کارول؟ این یارو جری فالون لعنتیه. مرگ کم ترین چیزیه که استحقاقش رو داره.»

جینین زمین شویش را به دیوار تکیه داد. «این که توی کماست، باعث نمی شه نتونه حرفات رو بشنوه.»

در صورت تمایل می توانید کتاب «مردی با چهره آشنا» را از فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب سفارش دهید.

***

روزی که هرگز نمی آید

دومین کتاب از مجموعه دوبلین کتاب «روزی که هرگز نمی آید» است. این کتاب نیز در انتشارات سبزان به چاپ رسیده است. در پشت جلد این کتاب می خوانیم:

«کسانی که اقتصاد کشور را نابود کردند و بعد قایق های لوکس و مجللشان را سوار شدند و سراغ تفریح و عیش و نوش خود رفتند را یادتان می آید؟ همان ها که خون مردم را در شیشه می کنند و عین خیالشان هم نیست. خب، می دانید؟ یک نفر دارد آنها را می کشد.

دوبلین در آتشی بزرگ می سوزد. اقتصاد ایرلند به معنای واقعی نابود شده است. عملگراها کنترل بانکی ورشکسته را در اختیار گرفته اند. محاکمه ی سه سودجوی بی شرف و بی وجدان که در این ورشکستگی بزرگ نقش مهمی داشته اند در جریان است. در میان همه این چیزها، سازمانی مرموز پیدا می شود که در پی انتقام از این بی وجدان هاست.

هیچ کدام از اینها برای پل مالکرون مهم نیست؛ او مشکلات خودش را دارد. آژانس تازه تأسیس کارآگاهی او خیلی زود در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. یکی از همکارانش بنا بر دلایلی منطقی با او حرف نمی زند و دیگری هم اهراً بدون هیچ دلیلی دود شده و به هوا رفته است . آیا می تواند گذشته ی رنگارنگ دوست و همکارش بانی مک گری را واکاوی کند تا سرنخی از علت ناپدیدشدنش بیابد؟

وقتی قانون و عدالت دیگر معنای واحدی نداشته باشند، اگر شما باشید، در کدام جبهه می ایستید؟»

در صورت تمایل می توانید کتاب «روزی که هرگز نمی آید» را از فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب سفارش دهید.

 

***

از سری مجموعه دوبلین، انتشاراتسبزان «فرشتگان مهتاب» را نیز در دست چاپ دارد.

درباره مترجم

علی شیعه علی زاده تیرماه ١٣۶٣ در مشهد است. او  دانش آموخته دکتری حقوق و عضو هیئت علمی دانشگاه و شیفته ادبیات داستانی است و تاکنون کتاب های زیادی را به فارسی برگردانده است. با مراجعه به این آدرس در فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب  می توانید فهرست کتاب های ترجمه شده این مترجم را ببینید.

1. یادداشتهای شخصی یک سرباز/ جی.دی.سلینجر

2. دختری که می شناختم/ جی.دی.سلینجر

3. فرنی و زویی/ جی.دی.سلینجر

4. شانزدهم هپ ورث، 1924/ جی.دی.سلینجر

5. جنگل وارونه/ جی.دی.سلینجر

6. محبوس/ کرت ونه گات

7. فارنهایت 451/ ری بردبری

8. حکایتهای مریخی/ ری بردبری

9. کورش بزرگ؛ هنر رهبری و جنگ/ لری هدریک

10. تاریخچه فراماسونری/ جرمی هاروود

11. 1001 کتاب که باید پیش از مرگ بخوانید/ گروه مؤلفین

12. فقط دو دیوید بکهام وجود دارد/ جان اوفارل

13. باشد که صبح را باز بینند/ جان مک گاهرن

14. وداع/ جان مک گاهرن

15. مردن را از یاد بردم/ خلیل رفعتی

16. مردی با چهره آشنا/ کایم مک دانل

17. روزی که هرگز نمی آید/ کایم مک دانل

18. فرشتگان زیر نور ماه/کایم مک دانل

19. آخرین فرامین/ کایم مک دانل

20 پسرکِ یک در میلیون/ مانیکا وود

21. سقراط عاشق/ کیوئیچی کاتایاما

اگر اهل خواندن ادبیات و رمان هستید، می توانید با مراجعه به این آدرس در فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب کتاب های رمان را ببینید و کتاب دلخواه خود را سفارش دهید.

 

1399/05/09
1173

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر