چگونه زباله های خود را کاهش دهیم

کتاب زندگی پسماند صفر در سی روز در انتشارات سبزان به چاپ رسید

این کتاب، با معرفی راهکارهای عملی به افراد علاقه مند به سبک زندگی پایدار، آنها را در کاهش متوسط حجم زباله های تولیدی یاری می کند.

کتاب زندگی بدون پسماند به تازگی راهی بازار نشر شده است. این کتاب، با معرفی راهکارهای عملی به افراد علاقه مند به سبک زندگی پایدار، آنها را در کاهش متوسط حجم زباله های تولیدی یاری می کند. این کتاب پیش از هر چیز بر چرایی و اهمیت روی آوردن به روش های سازگار با محیط زیست تأکید دارد؛ چراکه به باور نویسنده، در صورت نداشتن یک پشتوانۀ اعتقادی، اهمیت و عمل به محتوای کتاب به مرور زمان به فراموشی سپرده خواهد شد. یکی از نقاط مثبت این کتابْ توضیح مهم ترین مسائل مربوط به محیط زیست با قلمی ساده و روان است، به طوری که مطالب آن می تواند برای اقشار مختلف جامعه کارایی داشته باشد و هدف نهایی آن را محقق کند.

 

درباره نویسنده

آنیتا واندیک دانشمندی برجسته در حوزۀ علوم موشکی و فارغ التحصیل رشتۀ هوا و فضا است. او همچنین دارای یک صفحه اینستاگرامی فعال در زمینۀ زندگی پسماند صفر است. واندیک در گوانجو، چین متولد، و در استرالیا بزرگ شده است. او در حال حاضر اوقاتش را به تحصیل در رشتۀ پزشکی در سیدنی و زندگی با همسر خود در سانفرانسیسکو می گذراند. آنیتا واندیک در وبلاگ شخصی خود، به طور مستمر، دربارۀ علایقش یعنی روی آوردن به پسماند صفر، مینیمالیسم، سفر و موضوعات مربوط به زندگی سبز مطلب می نویسد.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است:

این کتاب یک راهنمای کاربردی است و با هدف کمک به کاهش 80 درصدی حجم زباله تان در یک دورۀ سی روزه نوشته شده است. در کنار این موارد، از ماجرای تبدیل شدن اتفاقی ام به یک حامی محیط زیست نیز برایتان خواهم گفت. این اثرْ روایتی است از اینکه چطور از افزون گرایی به کمترگرایی و از زیاده طلبی به قناعت پیشگی و زندگی بدون پسماند روی آوردم.

همه چیز با یک نۀ ساده شروع شد. در صف خرید سوپرمارکت ایستاده بودم که صندوقدار رو به من کرد و گفت: «اگر کیسۀ پلاستیک بخواهید، 15 سِنت بیشتر می شود.» 15 سنت برای یک کیسۀ پلاستیک؟ بیشتر شبیه یک اخاذی بود! تازه روز قبل از شغلم استعفا داده بودم و باید با تکیه بر حقوق همسرم از پس کلیۀ مخارج برمی آمدم. آن نۀ اول که بر مبنای ملاحظات اقتصادی بود و نه حفظ محیط زیست، دو سال پیش اتفاق افتاد و از آن روز به بعد، بیش از هزاران بار به کیسه های پلاستیک نه گفته ام. علاوه بر آن، به لیوان های یک بارمصرف، مُد سریع و مصرف گرایی افراطی نیز نه گفته ام. و با نه گفتن به همۀ اینها، در واقع، به یک زندگی کاملاً نو بله گفته ام. آن نۀ اول مرا به زندگی پسماند صفر هدایت کرد.

 

زندگی پسماند صفر به قلم آنیتا واندیک و با ترجمه نوشین کرمیان نسب در انتشارات سبزان به چاپ رسیده است. در صورت علاقه مندی می توانید این کتاب را از فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب تهیه فرمایید.

 

1401/03/25
850

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر