نشر سبزان منتشر کرد؛

چاپ کتاب هنر تغییر ذهن متعصب، راهی برای کاتالیزور شدن

کتاب هنر تغییر ذهن متعصب برای هر کسی طراحی شده است که می‌خواهد سرعت تغییرات را افزایش دهد و ارائه‌دهندۀ روشی قدرتمند برای تغییر ذهن و ارائۀ طیف وسیعی از تکنیک‌هاست که می‌توانند به نتایج خارق‌العاده‌ای منجر شوند.

 

 

کتاب «تغییر ذهن متعصب» اثر جونا برگر با ترجمۀ پریسا شفایی در انتشارات سبزان به چاپ رسیده است. این کتاب برای هر کسی طراحی شده است که می خواهد سرعت تغییرات را افزایش دهد و ارائه دهندۀ روشی قدرتمند برای تغییر ذهن و ارائۀ طیف وسیعی از تکنیک هاست که می توانند به نتایج خارق العاده ای منجر شوند.

 

اگر قصد دارید ذهن کسی را تغییر دهید و دنبال تکنیک هایی با نتایج خارق العاده هستید،

کتاب  «تغییر ذهن متعصب» می تواند برای شما مفید باشد.

 

با نگاهی به پشت جلد آن می توانیم به شمایی کلی از آنچه در این کتاب با آن مواجه می شویم دست بیابیم:

هر کسی به دنبال تغییر دادن چیزی یا کسی است، اما به طور کلی، تغییر دادن سخت است. با اصرار و اجبار و تلاش برای قانع کردن دیگران، هیچ چیز از سر جایش تکان نمی خورد، یا اینکه نهایتاً لاک پشت وار، اندک تغییری صورت می گیرد.

اگر بخواهیم مثل یک کاتالیزور عمل کنیم، به جای پرسیدن اینکه چگونه می توان کسی را تغییر داد، با یک سؤال اساسی تر شروع می کنیم: چرا آن شخص تابه حال تغییر نکرده است؟ چه چیزی ذهن او را مسدود کرده است؟

این همان نکتۀ کلیدی است که این کتاب بدان می پردازد: نحوۀ غلبه بر اینرسی، تحریک عمل و نهایتاً تغییر ذهن ـ که البته این موارد نه با سماجت یا پافشاری، بلکه با برداشتن موانع موجود بر سر راه تغییر، امکان پذیر خواهند شد.

کتاب هنر تغییر ذهن متعصب برای هر کسی طراحی شده است که می خواهد سرعت تغییرات را افزایش دهد و ارائه دهندۀ روشی قدرتمند برای تغییر ذهن و ارائۀ طیف وسیعی از تکنیک هاست که می توانند به نتایج خارق العاده ای منجر شوند.

 اگر شما در تلاش برای تغییر یک شخص، سازمان یا شیوۀ تجارتِ کل صنعت هستید، این کتاب با ارائۀ نمونه های موفق بی شماری، به شما می آموزد که چگونه شبیه کاتالیزور عمل کنید.

 

دربارۀ نویسنده

جونا برگر دکترای خود را در بازاریابی از دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی استنفورد کسب کرده است. تحقیقات و مقالات او معمولاً در نیویورک تایمز، ژورنال وال استریت و نشریۀ اکونومیست دیده می شود. برگر یکی از استادان برتر دانشکدۀ وارتون در پنسیلوانیا و نیز یکی از متخصصان برتر بازاریابی ویروسی و نفوذ اجتماعی است. وی همچنین با انواع شرکت ها و سازمان ها از جمله گوگل، فیس بوک، جنرال موتورز، مایکروسافت و غیره همکاری داشته است و به صدها سازمان در جهت تصویب محصول جدید، تغییر افکار عمومی و تغییر فرهنگ سازمانی کمک کرده است. در مجلۀ فست کمپانی، نام جونا برگر به عنوان یکی از خلاق ترین افراد در تجارت لقب گرفته است. او در سال 2013 کتابی با نام تأثیر مسری را منتشر کرد. این کتاب پرفروش ترین کتاب سایت آمازون در آن سال بود. کارهای او چندین سال در مجلۀ نیویورک تایمز به عنوان "ایدۀ برتر سال" به رشتۀ تحریر درآمده است.

جونا برگر

 

جونا برگر با مطلبی در مورد کار مذاکره کنندگان بحث را شروع می کند. از فردی به نام گِرِِگ وکی ،مأمور ویژه اف بی آی، و می گوید:

« گِرِِگ بیش از بیست سال از عمر خود را صرف یادگیری شیوه‌های مذاکره با گروگان‌گیران کرد. او با جنایتکاران بین‌المللی بی‌شماری روبه‌رو شد. گِرِِگ کسی بود که پس از دستگیری صدام حسین با او مصاحبه کرد و توانست به مقام ریاست واحد علوم رفتار انسانی اف بی آی منصوب شود. او از گفت‌وگو با سارقان بانک تا بازجویی از قاتلان زنجیره‌ای، ذهن افراد را در شرایطی به‌ظاهر ناممکن تغییر داد.»

او در این کتاب از شیوه های مذاکره کنندگانی مانند گِرِِگ می گوید که  با تکیه بر الگوهای رفتاری متفاوتی پیش رفته اند و در موارد بی شماری، از عوض کردن نظر بزهکاران بین المللی برای رها کردن گروگان ها تا تغییر عقیدۀ اشخاصی که قصد خودکشی داشته اند، از این الگوها استفاده کرده اند. آنها با به کارگیری این روش ها، خواستۀ خود را در قالب متفاوت و تأثیرگذاری بیان می کنند و باعث می شوند از هر دَه گروگان گیر، نُه نفر با پای خودشان بیرون بیایند.

برگر قرار است در کتاب «تغییر ذهن متعصب» از این الگوهای رفتاری نام ببرد و شیوه های کارامدی را برای تغییر آن به ما بیاموزد. در «تغییر ذهن متعصب» همراه با نویسنده به کشف ترمزها و شناخت موانع پنهان جلوگیری از تغییر می‌پردازیم. با شناسایی مسائل اصلی که موجب سنگ‌اندازی بر سر راه عمل می‌شوند، یاد می‌گیریم چطور مانند یک کاتالیزور آنها را کاهش دهیم. نویسنده در هر فصل، یک سدّ اصلی و چگونگی رفع آن را بیان کرده است. این سدها عبارتند از:

سدّ اول: مقاومت

سدّ دوم: اثر برخورداری

سدّ سوم: فاصله

سدّ چهارم: تردید

 

 

در مقدمه کتاب آمده است:

  • ما در اینجا به تغییر دو چیز ـ ذهن و رفتار ـ می‌پردازیم. معمولاً با تغییر یکی از آنها خودبه‌خود دیگری هم تغییر می‌کند. اما بایستی توجه داشت که تغییر ذهن لزوماً به معنای برداشتن گامی به جلو و یا اقدام عملی نیست. اما چنانچه فردی درصدد تغییر رفتار خود باشد، برداشتن سد معبرهای ذهنی کار را ساده‌تر می‌کند.

 

«تغییر ذهن متعصب» به درد چه کسانی می خورد؟

 راهکارهای مؤثری در کتاب «تغییر ذهن متعصب» آمده که با آنها می توانید ذهن افراد را تغییر دهید. قدرت این روش ها به قدری است که می توان با به کارگیری آنها ذهن هر کس را تغییر داد. از تغییر ذهن افراد در خریدن ماشین گرفته (تجربۀ ماشین آکورا)، تا تغییر نظر مردم در رأی دادن (گفت وگوی همدلانه)، ترک سریع سیگار، تشویق کشاورزان به استفاده از نوآوری های جدید (دانۀ ذرت ترکیبی)، استفادۀ مشتریان از خدمات جدید (دراپ باکس) و حتی در بعیدترین شرایط (مجاب کردن فرد معتاد در رفتن به مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر)، یا تسلیم شدن گروگانگیر، تغییر عقیدۀ محافظه کاران و حتی تغییر خط مشی مراکز و سازمان ها. 

حتی اگر مایلید فرزندانتان را به خوردن غذاهای سالم تر تشویق کنید یا ذهنیت رئیستان را تغییر دهید، یا فردی را به خرید زمین خود تشویق کنید یا هر تغییری که مایلید در نظر و عقیده اطرافیانتان به وجود آورید «تغییر ذهن متعصب» می تواند به شما کمک کند.

 

جونا برگر با تأکید می گوید:

  • این کتاب یک هدف ساده دارد: تغییر شکل نحوۀ برخورد ما با مسائل جهان‌شمول. در اینجا یاد می‌گیرید که چه می‌شود که افراد و سازمان‌ها تغییر رویه می‌دهند و خودتان چگونه می‌توانید یک کاتالیزور بشوید. 

 

در «تغییر ذهن متعصب» می توانید راهکارهایی برای حوزه بازاریابی هم پیدا کنید. چیزی که باعث افزایش میل مشتری به خرید می شود، نحوه برخورد با مشتری های مختلف، تغییر دادن نظر مشتری را از منظر یک دکترای حوزه بازاریابی ببینید.

 

در «هنر تغییر ذهن متعصب» می آموزیم که هر چه بیشتر دربارۀ موانعی که سد راه تغییر عقاید افراد هستند بدانیم بهتر و بیشتر می توانیم به رفع آنها کمک کنیم. البته این را هم باید بدانیم که اصلا قرار نیست با به کارگیری این تکنیک ها یک شبه ذهن هر کسی را که می خواهیم تغییر دهیم. در حقیقت تغییر تدریجی رخ می دهد . با استفاده از این روش‌ها فقط با صرف انرژی کمتر و رفع موانع، احتمال تغییر بیشتر خواهد شد.

در این کتاب با REDUCE هم آشنا می شویم که سرنام سدهای ذهنی است.

مقاومت / REACTANCE

اثر برخورداری / ENDOWMENT

فاصله / DISTANCE

تردید / UNCERTAINTY

دلایل مؤید / CORROBORATING EVIDENCE

 

و در ادامه با لیستی  آشنا می شوید که به شما کمک می‌کند موانع را بیابید.

این را بدانید که طبق عقیده نویسنده نیازی نیست که سخنران ماهری باشید یا استعداد خاصی داشته باشید. نیازی نیست بیست سال سابقۀ کار در یک سازمان بزرگ داشته باشید و با بودجۀ تبلیغاتی هنگفت وارد عمل شوید. حتی لازم نیست کاریزماتیک‌ترین فرد بین همکارانتان باشید و هنگام حرف زدن تسلط کامل روی حرکات دست و بدن خود داشته باشید، فقط کافی است پنج مانع اصلی که سد راه تغییر ذهن دیگران می‌شوند را بشناسید و با راهکارهای ارائه شده در این کتاب آنها را حذف کنید.

  • در طول این کتاب، با نگاهی به تاریخ، روند پیشرفت تغییرات و دلایل تعصب دیگران مورد بررسی دقیق قرار گرفت. پس با تلاش برای درک دیگران و کاهش موانع موجود بر سر راه تغییر ذهنشان، شما هم می توانید به راحتی نظر دیگران را تغییر بدهید.

در پایان کتاب نیز سه پیوست گوش دادن فعال، به‌کارگیری فریمیوم و تجزیه‌وتحلیل حوزۀ نیرو آورده شده است.

 

در نهایت اینکه اگر می خواهید حرفتان پیش برود و ذهن افراد را مطابق میل خود تغییر دهید، اگر انسان های متعصب شما را به ترس می اندازند و فکر می کنید هیچگاه نظرشان تغییر نخواهد کرد، اگر احساس می کنید حرفتان خوانده نمی شود و اگر دوست دارید روش هایی برای اعمال نظر خود بیابید تا نه از طریق دستکاری ذهنی که با روش های کاملا موثر و اخلاقی بتوانید نظر فرد مقابل خود را تغییر دهید می توانید از کتاب «هنر تغییر ذهن متعصب» کمک بگیرید.

 

♦♦♦

اگر تمایل داشته باشید برای خرید کتاب «هنر تغییر ذهن متعصب» می‌توانید به فروشگاه آی آی کتاب سری بزنید.

اگر هم از طرفداران کتاب های روان شناسی هستید، می توانید لیستی از کتاب های روان شناسی پرفروش سبزان را در این قسمت ببنیید.

 

 

1402/04/21
395

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر