کارآفرینی اجتماعی و نوآوری اجتماعی: محرک توسعه پایدار در صنعت گردشگری اکوتوریسم

نقش کارآفرینی اجتماعی در تحول صنعت گردشگری اکوتوریسم

: استفاده از ابتکارات اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست و ترقی اجتماعی در مقصدهای گردشگری اکوتوریستی با مطالعه کتاب کارآفرینی اجتماعی و نوآوری اجتماعی در اکوتوریسم Social Entrepreneurship and Social Innovation in Eco-Tourism

این کتاب به حوزه تحول اجتماعی از منظر گردشگری اکوتوریسم نگریسته است. این کتاب توسعه تفکر در ارتباط با نوآوری اجتماعی و همچنین گردشگری اکوتوریسم را به تفصیل مورد بررسی قرار می دهد. پس از معرفی تعاریف و مفاهیم مختلف نوآوری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی، این کتاب به بررسی وضعیت کنونی محیط زیست و گردشگری می پردازد و وارد بحث در مورد اینکه چگونه کارآفرینی اجتماعی اکوتوریسم می تواند با تجزیه و تحلیل پنج مورد مطالعه اکوتوریسم از مالزی، صنعت گردشگری را بهبود بخشد. این کتاب به عنوان یک دعوت به بحث شرکتی در حوزه نوآوری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی در دانشگاه، خارج از سیاق صنعتی اکوتوریسم کار می کند.

 

درباره نویسندگان

Dr. Noor Raihani Binti Zainol یک استاد ارشد در دانشکده کارآفرینی و تجارت دانشگاه مالزی کلانتان (Universiti Malaysia Kelantan) است و از سال ۲۰۱۲ عضو این دانشکده می باشد. او مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت (2011) و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت کسب وکار از دانشگاه اوتارا مالزی (Universiti Utara Malaysia) در سال ۲۰۰۸ را دریافت کرده است. او دکترای خود را در زمینه کارآفرینی اجتماعی از دانشگاه UNISZA در ترنگانو، مالزی، به پایان رسانده است. حوزه تخصصی او شامل کارآفرینی، کارآفرینی اجتماعی، نوآوری اجتماعی، مدیریت و اداره کسب وکار می باشد. در دانشگاه مالزی کلانتان، او درس کارآفرینی را به دانشجویان کارشناسی تدریس کرده است. او تعداد زیادی از گرنت ها را دریافت کرده است، به ویژه سه گرنت از برنامه Research Acculturation Grant Scheme (RAGS) از وزارت آموزش و پرورش، یک گرنت از بنیاد Sejahtera، دو گرنت از موسسه تحقیقات توسعه جوانان مالزی (Malaysian Youth Development Research Institute)، یک گرنت از مرکز تحقیقات توسعه کودکان مالزی (National Child Development Research Centre) به نام PERMATA، و یک مورد مطالعه از ABEM و وزارت آموزش را دریافت کرده است. او همچنین در خدمات اجتماعی فعالیت دارد و به عنوان مشاور برنامه Social Enterprise for Economic Development (SEED) و Global Enterprise Experience (GEE) - ANZ Team Award مشغول به کار است. در سال ۲۰۱۳، وی در برنامه Women in Social Enterprise (WISE) در کلانتان شرکت کرده و در سال ۲۰۱۴ به عنوان مشاور برنامه دانشجویی کارآفرینی (Community Economy Development Program یا PROSPEK) فعالیت کرده است. وی نویسنده فعالی است و مقالات علمی زیادی در زمینه کارآفرینی و مدیریت نوشته و در کنفرانس های بین المللی مختلف شرکت کرده است.

Dr. Muhammad Khalilur Rahman در حال حاضر در دانشگاه مالزی کلانتان (Universiti Malaysia Kelantan) مشغول به کار است. وی تعداد زیادی از مقالات علمی (۱۰۰ مقاله با شاخص h-index گوگل اسکالر ۲۳ و شاخص Scopus ۱۲) را در ژورنال های معتبر (ABDC، ABS، Scopus و WoS) منتشر کرده است و تجربه تدریس و تحقیق را در مدت یازده سال به دست آورده است. وی علاقه گسترده ای به تحقیقات مدیریت خدمات دارد که شامل مدیریت زنجیره تأمین، نوآوری فناوری دیجیتال، مدیریت گردشگری، مدیریت محیط زیست، بازاریابی، کیفیت خدمات، اعتبار برند، کارآفرینی و رفتارهای مصرف سبز می شود. وی مدیر اجرایی ژورنال Entrepreneurship and Business و مدیر مهمان ارشد ژورنال Frontiers in Psychology است. وی نیز داور ژورنال هایی مانند Kybernetes، Sage Open، International Journal of Emerging Markets، International Journal of Ethics and Systems، Tourism Review، Journal of Hospitality and Tourism Insights، International Journal of Contemporary Hospitality Management، Journal of Islamic Marketing، Plos One، Frontiers in Psychology و BMC Public Health می باشد.

 

  • فهرست مطالب
  • مقدمه: کارآفرینی اجتماعی و نوآوری اجتماعی در اکوتوریسم
  • کارآفرینی اجتماعی و اکوتوریسم: سیاق کارآفرینی اجتماعی از دیدگاه مطالعات گردشگری از منظر اجتماعی و محیط زیستی
  • نوآوری اجتماعی: عملیات اجتماعی که به توسعه اجتماعی کمک می کنند
  • درک چگونگی جایگاه کارآفرینی اجتماعی در گفتمان اکوتوریسم
  • بررسی توسعه مبتنی بر دیجیتال در بخش نوآوری اکوتوریسم
  • ترویج کارآفرینی دیجیتال و توسعه اکوتوریسم از طریق گوشی هوشمند
  • نقش کارآفرینی اجتماعی دیجیتال در توسعه اکوتوریسم

 در صورت تمایل، برای خرید این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب مراجعه فرمایید.

 

1402/07/13
119

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر