نشر سبزان منتشر کرد؛

آیا می دانستید یک ماشین زمان در سر خود دارید؟

در کتاب «مغز شما یک ماشین زمان است» نویسنده با نگارشی جذاب، مفاهیمی همچون هوشیاری، زمان و نسبیت را در هم می آمیزد و به پرسش های عمیقی که مدت هاست ذهن دانشمندان را درگیر خود کرده می پردازد.

مدت هاست که سفر در زمان و اختراع ماشین زمان دستمایه بسیاری از کتاب های علمی و تخیلی قرار می گیرد. ولی در عالم واقع شاید خیلی ها اعتقادی به اینکه روزی ماشین زمانی کشف شود نداشته باشند. اما دین بونومانو معتقد است که اصلا بحث درباره ممکن بودن سفر در زمان نیست، بلکه بحث بر سر این است که ما همواره بهترین ماشین زمان را با خود داریم: مغزمان. از یک ماشین زمان چه انتظاری می رود؟ اینکه بتواند به آینده برود یا به گذشته؟ خب می دانیم که مغز ما با یادآوری گذشته می تواند آینده را پیش بینی کند و ماشینی است که زمان را می شناسد و به ما امکان می دهد که از نظر ذهنی در زمان به جلو و عقب برویم.

در کتاب «مغز شما یک ماشین زمان است» نویسنده با نگارشی جذاب، مفاهیمی همچون هوشیاری، زمان و نسبیت را در هم می آمیزد و به پرسش های عمیقی که مدت هاست ذهن دانشمندان را درگیر خود کرده می پردازد: زمان چیست؟ آیا احساس گذر زمان توهم است؟ آیا اراده آزاد وجود دارد یا آینده از پیش تعیین شده است؟

او علاوه بر پاسخ دادن به سوالاتی از این دست، درباره ساختار حیرت انگیز مغز نیز مطالبی را با خواننده در میان می گذارد و در نهایت به این نتیجه می رسد که مغز شما یک ماشین زمان است: ماشینی که نه تنها زمان را تفسیر و آینده را پیش بینی می کند، بلکه به شما امکان می دهد که به شکل ذهنی، خود را در زمان به جلو ببرید.

✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️

درباره نویسنده

دین بونومانو عصب پژوه، روان شناس، استاد دانشگاه و نویسنده پرفروش آمریکایی است. او جزو نخستین دانشمندان علوم اعصاب شناخته شده که پرسش هایی را درباره ی اینکه «مغز چگونه زمان را کدگذاری می کند» مطرح کرده است. بونومانو معتقد است درک این مفهوم ساده نیست و به همین دلیل است که بسیاری از محققان از آن غفلت کرده اند.

✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️

کتاب مغز شما یک ماشین زمان است» به قلم دین بونومانو و با ترجمه یاشار مجتهدزاده به تازگی از سوی انتشارات سبزان روانه بازار نشر شده است. در صورت تمایل، می توانید این کتاب را از فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب خریداری کنید.

1399/02/01
2311

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر