کدام شیوه در چاپ کتاب مقرون به صرفه تر است

آشنایی با شیوه های مختلف چاپ کتاب و هزینه های آن

در چند سال اخیر و با توجه به گرانی کاغذ و دیگر ملزومات چاپ، تعداد زیادی از ناشران و مولفان و مترجمان ترجیح می دهند از روشی برای چاپ کتاب استفاده کنند که برای آنها با صرفه تر باشد.


در این بخش با انواع مختلف چاپ کتاب آشنا می شویم.

آشنایی با چاپ کتاب بدین خاطر ضرورت دارد که در چند سال اخیر و با توجه به گرانی کاغذ و دیگر ملزومات چاپ، تعداد زیادی از ناشران و مولفان و مترجمان ترجیح می دهند از روشی برای چاپ کتاب خود استفاده کنند که برای آنها باصرفه تر باشد.

البته ناگفته نماند که پیشرفت تکنولوژی هم در این فرآیند بی تاثیر نبوده است. چرا که اکنون خیلی از ناشران مطرح و بزرگ دنیا نیز کتاب های خودشان را با این شیوه های متنوع به چاپ می رسانند.

دیگر زمان آن گذشته است که بعضی از کتاب ها را در تیراژهای بالا به چاپ برسانید و منتظر مشتری بمانید. هزینه سرمایه گذاری و انبارداری برای ناشران مسئله ای مهم و حیاتی می باشد.

انواع مختلف چاپ


1- چاپ افست

این نوع چاپ برای کتاب هایی که دارای تصویر هستند و ناشر نسبت به فروش کتاب اطمینان دارد مناسب است. در این نوع چاپ معمولا هزینه های نسبتا بالای پیش از چاپ مانند لیتوگرافی و تهیه زینک باید صرف شود. این هزینه ها قیمت تمام شده ی هر جلد را در تیراژ بالا به صرفه می کند.
بنابراین اگر قرار باشد کتابی در تیراژ بیش از 1000 نسخه به چاپ برسد، استفاده از این روش بهترین می باشد.

2-  چاپ دیجیتال

در چاپ دیجیتال به دلیل حذف مرحله لیتوگرافی و تهیه زینک، و چاپ مستقیم از کامپیوتر به کاغذ، امکان چاپ در تیراژ پایین حتی ده نسخه و چاپ ارزان وجود دارد. به همین دلیل این روش چاپ دیجیتال برای مصارفی مثل تهیه نمونه و یا چاپ محصولات کم تعداد و سریع کاربرد زیادی دارد. در این نوع چاپ تصاویر به صورت قابل قبولی چاپ می شوند ولی این بدان معنا نیست که کیفیت در حد چاپ به صورت افست باشد.
این نوع از چاپ برای تیراژ بین 50 تا 200 نسخه مناسب است.

3- چاپ ریسوگراف


در این نوع از چاپ نیز شرایط مانند چاپ به صورت دیجیتال است ولی کیفیت کاهش بیشتری خواهد داشت. چاپ با دستگاه ریسوگراف نسبت به چاپ دیجیتال ارزانتر تمام می شود ولی دارای کیفیت نسبتا پایینی است و برای چاپ تصویر مناسب نیست. این نوع از چاپ برای تیراژ 200 تا 500 نسخه مناسب و معمولا برای کتاب هایی که فقط متن دارند خوب است.

هم اکنون ناشران بین المللی فراوانی از این روش و یا روش چاپ دیجیتال برای چاپ کتاب های خود استفاده می کنند. آنها متناسب با سفارشی که می گیرند سریعا فایل کتاب را بر روی سیستم چاپ می فرستند و کتاب آماده را در لحظه دریافت می کنند. این روش باعث صرفه جویی در سرمایه گذاری و هزینه انبارداری و ... می شود.

بعد از اتمام مرحله چاپ، باید تعدادی نزدیک به 10 جلد به وزارت ارشاد تحویل داده شود. تا آن وزارت خانه بعد از کنترل کتاب و تایید اینکه کتاب چاپ شده عینا همانند متنی است که برای اخذ مجوز چاپ ارسال شده است برگه اعلام وصول را صادر کند و به ناشر تحویل دهد.

ناشر بعد از این مرحله مجاز است کتاب را در پروسه فروش قرار دهد.

درباره چاپ کم تیراژ، چاپ ارزان کتاب، چاپ فوری کتاب و شرایط و مراحل چاپ کتاب هم می توانید با ناشر خود هماهنگی های لازم را بفرمایید.

 

لینک برخی از خدمات سایت:

سفارش کالای غیرکتاب

سفارش کتاب و مجلات خارجی، کاغذی

سفارش کتاب و مجلات خارجی، پی دی اف

محاسبه قیمت کتاب، کالا و مجلات خارجی

کتاب مورد نظرم پیدا نشد

محاسبه هزینه های چاپ کتاب

آیا کتابی برای چاپ دارید؟

کتاب های عرضه شده توسط نویسندگان و مترجمان

  پرسش های متداول

برخی سوالات مهم پیرامون نحوه تهیه کتاب از سایت آمازون

تلفن تماس:   88847044 – 88829329

 

1400/03/17
2268

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر