عواید فروش به نفع امور خیریه

۱۰ نمایشنامه غلامحسین ساعدی خوانش می‌شود

فاز دوم رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی به سرپرستی روح‌الله جعفری با خوانش ده اثر از غلامحسین ساعدی برگزار می‌شود.

روح‌الله جعفری (استاد دانشگاه، منتقد و پژوهشگر، کارگردان) فاز دوم رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی را برای حمایت از فعالیت‌های انسان‌دوستانه و امور خیریه در بهمن ماه امسال و بعد از جشنواره تئاتر فجر در سالن چهارسو تئاتر شهر به مدت ده شب اجرا می‌کند.

ده نمایشنامه‌ای که قرار است در این رپرتوار خوانده شود همگی از غلامحسین ساعدی هستند؛ این نمایشنامه‌ها شامل «چوب به دست‌های ورزیل»، «بهترین بابای دنیا»، «از پا نیفتاده‌ها»، «بام‌ها و زیر بام‌ها»، «آی بی‌کلاه، آی باکلاه»، «دست بالای دست»، «خانه روشنی»، «دیکته»، «زاویه» و «وای بر مغلوب» است.

غلامحسین ساعدی (گوهر مراد) یکی از سه ضلع معتبر نمایشنامه‌نویسی تاریخ تئاتر معاصر ایران به حساب می‌آید که در طی سال‌های اخیر کمتر آثاری از او خوانش شده و روی صحنه آمده است.

در این پروژه بزرگ بیش از ۱۰۰ هنرمند همکاری دارند و همه عواید بلیت‌فروشی این رپرتوار مانند فاز اول آن که در سال ۹۴ برگزار شد به امور خیریه و فعالیت‌های انسان‌دوستانه اختصاص خواهد یافت.

فاز اول این رپرتوار نمایشنامه‌خوانی سال ۹۴ و در حمایت از هنرمندان بیمار تئاتر اجرا شد که در آن هفت نمایشنامه شامل «آنتیگونه»، «مکبث»، «باغ آلبالو»، «عروسی خون»، «شازده کوچولو»، «آخرین گودو» و «عنکبوتی در زخم» خوانده شد.

آخرین اجرای جعفری در مقام کارگردان «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» بود که سال ۹۲ در سالن چارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت. همچنین چندی پیش از کتاب دو جلدی روح‌الله جعفری به نام «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵-۱۳۵۷» رونمایی شد.

(منبع: ایلنا)

1396/11/19
2275

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر