چاپ کتاب علمی در انتشارات سبزان

«کتاب کوچکی از زمان» در انتشارات سبزان به چاپ رسید

«کتاب کوچکی از زمان» تاریخچه ای کامل از مفهوم زمان است که ذهن هر پرسشگری را به خود جذب می کند.

«کتاب کوچکی از زمان» به تازگی روانه کتابفروشی ها شده است. این کتاب به قلم کلاوس مینزر است.

مترجم در مقدمه درباره نویسنده آورده است:

پروفسور کلاوس مینزر و پژوهش های ایشان در جای جای علم متأسفانه در ایران چندان شناخته شده نیست. کتاب حاضر در سال 1995 میلادی در آلمان به چاپ رسیده و یکی از موفق ترین کارهای نویسنده این کتاب است. پروفسور کلاوس مینزر متولد 1947 میلادی در لورکوزن آلمان است. وی دکترای فلسفه و اصول ریاضیات را در سال 1973 میلادی کسب کرده و استادتمام چندین دانشگاه معتبر در زمینه های فلسفه، فلسفه علم، ریاضیات و فیزیک در آلمان بوده است. کلاوس مینزر مقالات و کتاب های متعددی به چاپ رسانده و استاد دانشگاه کنستانتس آلمان نیز بوده است. در حال حاضر، استاد ارشد دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی و مرکز مطالعات پیشرفته در دانشگاه توبینگن است.

 

این کتاب با بررسی مفهوم زمان از ابتدای تمدن انسان، و باورها و عقیده هایی که راجع به آن وجود دارد، آغاز می شود و در ادامه با بیان مفهوم عمیق «زمان» در علم فیزیک و مکانیک کوانتوم باعث می شود درک متفاوتی نسبت به زمان گذشته، حال و آینده به دست بیاورید. در فصول پایانی کتاب با زمان بیولوژیکی و حتی زمان در فرهنگ و اقتصاد، و تأثیر «زمان» بر جامعه بشری آشنا خواهید شد.

با خواندن این کتاب، خواننده دید وسیع تری نسبت به مفهوم زمان پیدا می کند زیرا متن کتاب دارای مطالب گسترده ای راجع به زمان است.

در مقدمه کتاب می خوانیم:

داستان زمان چگونه آغاز شد؟ چه زمانی انسان ها برای اولین بار جذب مفهوم زمان شدند؟ ظهور آگاهی از زمان در انسان ها و گرایش به مفهوم زمان در جوامع شکارچی و کشاورز اولیه، با اولین تعیین های نجومی زمان توسط فرهنگ های متمدن باستانی دنبال شد. فیلسوفان طبیعی پیش از سقراط، مانند پارمنیدس و هراکلیتوس اولین کسانی بودند که سؤالات اساسی را که بر بحث های حول زمان تا امروز تأثیر می گذارد مطرح کردند. آیا جهان، همان گونه که هراکلیتوس معتقد بود، در یک حالت مداوم با گذر زمان غیرقابل برگشت آفریده شده است؟ یا همان طور که پارمنیدس استدلال می کرد، هر تغییر تنها توهمی بیش نیست و زمان یک پارامتر قابل برگشت از جهانی با قوانین طبیعی ابدی و تغییرناپذیر است؟

اینکه زمان ممکن است آغازی داشته باشد فرضی بود که آگوستین قدیس ارائه کرد و آن را به یک عمل الهی، آفرینش، مرتبط ساخت.

نیوتن اندازه گیری فیزیکی زمان در جهان را بررسی کرد. او فرض را بر این قرار داد که تمام ساعت های جهان می توانند با یک ساعت جهانیِ مطلق هماهنگ شوند. اندازه گیری های زمان بر روی زمین این فرض را تأیید کرد.

 در مورد جهت زمان، فیزیک کلاسیک برای اولین بار، تقارن اساسی زمان را از قوانین فیزیکی توضیح داد که اجازه می داد رخدادها از آینده به گذشته و همچنین از گذشته به آینده پیش روند. جوانی و پیری از نگاه فیزیک نگرانی به حساب نمی آید.

 

به طور کلی «کتاب کوچکی از زمان» تاریخچه ای کامل از مفهوم زمان است که ذهن هر پرسشگری را به خود جذب می کند.

 

«کتاب کوچکی از زمان» را سروش تقی آبادی با همراهی نگار ضمیری ترجمه کرده است که شامل 8 فصل است:

زمان در حالت کلاسیک و دیدگاه قرون وسطی، زمان از دیدگاه فیزیک کلاسیک، فضا زمان نسبیتی، زمان و دنیای کوانتومی، زمان و ترمودینامیک، زمان و زندگی، زمان و آگاهی، مان در تاریخ و فرهنگ

«کتاب کوچکی از زمان» را انتشارات سبزان به چاپ رسانیده است و برای تهیه این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب سری بزنید.

1399/11/11
888

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر