انواع چاپ

چاپ دیجیتال یا چاپ افست

چگونه می توان بین چاپ افست و دیجیتال، روش مناسب را انتخاب کرد؟

در پست های قبلی، به مزایا و معایب چاپ های دیجیتال و افست اشاره ای کردیم. اما چگونه می توان بین چاپ افست و دیجیتال، روش مناسب را انتخاب کرد؟

پاسخ این سؤال را کار و سلیقه شما مشخص خواهد کرد . موارد زیر در تصمیم شما مؤثر خواهد بود:

الف- حجم پروژه شما به چه میزان است؟ اگر پروژه شما بزرگ بوده و تیراژ بالایی دارد، چاپ افست مناسب است و به شما محصول چاپی با کیفیت و با هزینه ی کمتری را ارائه می دهد.

ب - چقدر عجله دارید؟ اگر قصد چاپ در لحظه  آخر را دارید از چاپ دیجیتال استفاده کنید، در چاپ افست به دلیل تهیه  زینک زمان بیشتری مورد نیاز است.

ج - قصد چاپ بر روی چه متریالی را دارید؟ آیا قصد دارید کارت تجاری با متریال خاصی چاپ کنید؟ یا قصد دارید کار چاپی در اندازه و برش خاصی داشته باشید؟ چاپ دیجیتال نسبت به قبل منعطف تر شده است اما هنوز هم به پای چاپ افست نمی رسد. چاپ افست توان چاپ بر روی متریال های مختلف در سایز و برش های گوناگون را دارد.

د - آیا رنگ خاصی مدنظر شما است؟ اگر رنگ خاصی برای پروژه شما لازم است و نیاز دارید که از سیستم تطابق پنتن استفاده کنید چاپ افست را انتخاب کنید زیرا چاپ دیجیتال تنها بهترین رنگ مشابه را به شما ارائه می دهد.

ه - آیا باید نمونه های اولیه  خود را مشاهده کنید؟ اگر قصد دارید که پیش از ادامه  چاپ پروژه  خود در ابتدا نمونه  چاپی اولیه را ببینید تا از کیفیت و استانداردهای موردنظر اطمینان حاصل نمایید، چاپ دیجیتال برتری دارد. زیرا در چاپ افست، به دلیل تهیه  زینک، ارائه  مالت چاپی برای شما خیلی هزینه خواهد داشت.

1402/04/20
233

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر