تاکید وزیر ارشاد بر کتاب‌خوانی

کسی که کتاب می خواند همیشه برنده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه کسی که کتاب می خواند همیشه برنده است، گفت: کتاب های زیادی تا امروز منتشر شده است که فرصت خواندن آن ها را نداشته ام و یکی از حسرت هایم نخواندن "جنگ و صلح" به زبان روسی است.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آیین پایانی دومین جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان به سوالات برخی از کودکان پاسخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حسرتی در کتابخوانی دارید، گفت: کسی که کتاب می خواند همیشه برنده است.

صالحی ادامه داد: در فصل تابستان هر روز به کتابخانه آستان قدس رضوی می رفتم و کتاب جنگ و صلح را مطالعه می کردم، در مقدمه این کتاب آمده بود که این کتاب تنها یک کتاب ادبی نیست و ٨٠هزار واژه در این کتاب به زبان روسی وجود دارد که از این منظر یک کتاب غنی به شمار می رفت و من همیشه در این حسرت بودم که ای کاش می توانستم این کتاب را به زبان روسی بخوانم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بن کتاب به دانش آموزان داده نمی شود یادآور شد: ما براساس منابعی که داشتیم سعی کردیم در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط را برای مطالعه همه فراهم کنیم، در جام کتاب کودکان و نوجوان هم تلاش های زیادی را داشته ایم و در نمایشگاه کتاب دو سال گذشته نیز بن کتاب دانش آموزان آغاز شده است.

وی افزود: البته طرح های زیادی مانند عیدانه، پاییزانه و تابستانه هم برای کتاب ارائه شده است و کسانی که تمایل دارند می توانند از این امتیازات استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش یکی از کودکان مبنی براینکه شما برای یک روز می توانید جای خود را با کودکان عوض کنید تصریح کرد: من با کمال میل حاضرم جای خودم را با کودکان و دنیای آن ها عوض کنم، اگر جهان توسط بچه ها اداره شود خیلی قشنگ می شود.

صالحی خاطرنشان کرد: امروز تعداد کودکان و نوجوانان جام باشگاه های کتابخوانی ٦٠ هزار نفر است که امیدوارم در آینده تعداد آن ها بیشتر شود زیرا ارتباط شبکه ای و قومی، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بیشتر ترویج می دهد.

وی در پایان گفت: از این که قشرهای مختلف کتاب می خوانند بسیار خوشحالم و بدانید که کتاب می تواند راه زندگی ما را نشان دهد، در این میان یکی از نکته های خوب حضور نویسندگانی است که کتاب هایی برای معلولین جسمانی نوشته اند و با نمایه سازی که این نویسندگان می کنند می توانند به این قشر هم کمک کنند.

در پایان این آیین برگزیدگان دومین جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شدند.

(منبع: هنرآنلاین)

1396/11/19
1120

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر