کاهش درد، نابودی میکروب‌ها و یا کسب آرامش:

دارو چیست

به‏ طور کلی، دارو ماده شیمیایی است که عملکرد عادی بدن را تغییر دهد. اما به ‏طور معمول، دارو به هر ماده شیمیایی گفته می‏شود که برای تسکین، درمان یا ممانعت از ابتلا به بیماری ها یا بالابردن سلامتی روحی یا جسمی طراحی شده باشد.

به ‏طور کلی، دارو ماده شیمیایی است که عملکرد عادی بدن را تغییر دهد. اما به‏ طور معمول، دارو به هر ماده شیمیایی گفته می‏شود که برای تسکین، درمان یا ممانعت از ابتلا به بیماری ها یا بالابردن سلامتی روحی یا جسمی طراحی شده باشد.
داروها انواع بسیار زیادی دارند. آنتی بیوتیک ها بدون آسیب به سلول‏های بدن، باکتری ها را می کشند و داروهای ضدویروسی، روند تکثیر ویروس ها را از بین می‏برند. پرفروش ترین داروی جهان لیپیتور، کاهش دهنده سطح کلسترول است و سایر داروهای پرفروش عبارتند از: داروهای مسکن برای آسم و بیماری های قلب و عروق.
مسکن ها درد را کاهش می‏دهند. وقتی جراحتی در بدن ایجاد می‏شود انتهای عصب، پیام هایی را به مغز می‏فرستد که احساس درد ایجاد کند. مسکن ها هر کجا که بتوانند از محل آسیب دیدگی تا خود مغز، در ارسال این پیام ها در درستگاه عصبی اختلال ایجاد می‏کنند. بسیاری از داروهای تسکین دهنده درد، از مواد شیمیایی طبیعی ساخته می‏شوند مانند آسپرین که از ماده شیمیایی موجود در پوست درخت بید به‏دست می‏آید و یا داروهای خواب آور که مشابه تریاک استخراج شده از خشخاش عمل می‏کنند.
گاهی، افراد از داروهای تفننی مانند تریاک یا قرص های توهم زا به منظور سرحال بودن و تمرکز بهتر استفاده می‏کنند، اما این داروها به شدت اعتیادآور هستند.

1396/11/21
1636

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر