پیشگیری از آلزایمر

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف آسپرین

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسپرین خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد و حتی سرعت پیشرفت این بیماری را آهسته می‌کند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسپرین خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد و حتی سرعت پیشرفت این بیماری را آهسته می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل، محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش آمریکا در آزمایش بر روی موش‌ها متوجه شدند که حتی دوز کم قرص آسپرین که بدون نسخه پزشک در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، پروتئین‌های Rouge که موجب کشته شدن نورون‌های مغزی می‌شود را از بین می‌برد.

محققان سال‌ها تلاش کرده‌اند تا متوجه شوند که چگونه سلول‌های پاکسازی‌کننده را در مغز برای حذف زباله‌ها و آهسته کردن بالقوه روند بیماری آلزایمر فعال کنند.

اکنون محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش متوجه شده‌اند که جواب این سؤال می‌تواند در مسکن پرطرفدار آسپرین نهفته باشد.

محققان در این مطالعه متوجه شدند که آسپرین می‌تواند با فعال‌سازی یک ماده شیمیایی به نام PPARA، آسیب آلزایمر را کاهش دهد و پروتئینی به نام TFEB را فعال سازد که جریانی از مواد شیمیایی پاکیزه‌کننده را به نام لیسوزوم‌ها (Lysosomes) به راه می‌اندازد.

در حال حاضر هیچ درمان مؤثری برای پیشگیری یا متوقف ساختن بیماری آلزایمر وجود ندارد؛ محققان امیدوارند که با بروز همین نتایج در انسان‌ها نقش جدیدی برای آسپرین شناسایی شود.

(منبع: همشهری آنلاین)

1397/04/13
957

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر