انتشارات سبزان منتشر کرد:

استیون هاوکینگ؛ یک عمر در کار علم

استیون هاوکینگ از معدود دانشمندانی است که در دوران حیات خود تبدیل به اسطوره شده است. در این کتاب با زندگی علمی و شخصی او آشنا می شویم.

کتاب «استیون هاوکینگ؛ یک عمر در کار علم» به قلم مايكل وايت و جان گريبين و با ترجمه محمد حبیبی در 384 صفحه از سوی انتشارات  سبزان به چاپ رسیده است. در این کتاب به بررسی زندگی خصوصی و علمی این دانشمند بزرگ پرداخته شده است.

در پشت جلد کتاب می خوانیم:

 

اندک دانشمندانی در دوران حیات خود به اسطوره بدل می شوند. استیون هاوکینگ یکی از آنان است. خوب است که این زندگینامه ‏ی پراستناد و بی‏ اندازه روان را بخوانیم تا بدانیم تصویر رسانه‏ پسند نابغه‏ گنگ افلیج در اصل انسانی حساس و شوخ‏ طبع و بلندپرواز و گاهی هم یک‏ دنده بود. (هفته ‏نامه آموزش عالی تایمز)
 

در این کتاب بحث فراتر از بررسی ساده‏ ی زندگی یک شخص است. نگاه‏ ما به درون شگفتی ‏های رازآلود زندگی انسان کم‏ مانندی است که افکار و انگاره ‏هایی به آن سوی مرزهای معلولیت جسمانی‏ اش به پرواز درآمده بود. (روزنامه تایمز)
 

تلفیق نیک ‏فرجامی از زندگینامه و فیزیک... همچنان‏ که زندگانی هاوکینگ را می‏ جورد، گاه و بیگاه دست نگه می دارد تا خواننده را برای پیچیدگی های سرگیجه‏ آور نظریه نسبیت و چه بسا مفهوم نامفهوم فیزیک کوانتومی مهیا کند.. تمرین جواب می‏ دهد. بدین ‏گونه به ارتفاعات بالاتر دست می یابیم، مفاهیم غریبی چون فضازمان خمیده‏ ی اینشتینی و اصل عدم قطعیت کوانتومی، ورزش‏ های سنگینی است به راستی، ولیکن انجامش ناشدنی نمی‏ نماید. (هفته ‏نامه تایم)

(آی آی کتاب)

 

 

1397/02/10
1559

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر