کتاب بشنویم؛

گرایش کاربران کتاب‌های صوتی به نرم‌افزارهای قصه‌گو

پدیده اپلیکشین‌های قصه‌گو به یکی از بخش‌های جدی کار انتشاراتی های معتبر در دنیا تبدیل شده است.

در سال‌های اخیر میلیون‌ها نفر از طرفداران کتاب و کسانی که مطالعه کتاب در زندگی روزمره آنها وجود دارد به سمت کتاب‌های صوتی، پادکست و دیجیتالی روی آورده‌اند. در این بخش اپلیکیشن‌های قصه‌گو پدیده جدیدی است که طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.
 

طبق آمارهایی که انتشارات معتبری مثل هارپرکالینز منتشر کرده است در پنج سال اخیر رشد بی‌سابقه‌ای برای خرید داستان‌های صوتی وجود داشته است به‌طوری‌که از سال‌ 2012 تاکنون فروش این کتاب‌ها تقریباً دو برابر شده است.
 

پدیده اپلیکشین‌های قصه‌گو به یکی از بخش‌های جدی کار انتشاراتی‌های معتبر در دنیا تبدیل شده است. این اپلیکیشن‌ها قصه‌ها را با صدایی آرام برای افراد می‌خوانند تا آنها بهتر و زودتر به خواب بروند. تولیدکنندگان این نرم‌افزارهای تلفن همراه می‌گویند این روزها تقریباً همه تلفن همراه دارند و دوست دارند با تلفن خود کتاب بخوانند.
 

به گفته این تولیدکننده‌ها، اپلیکیشن‌های قصه‌گو برای آرامش و خواب افراد طراحی شده است و همان‌طور که دکتر اورما می‌گوید این اپلیکیشن‌ها به‌خوبی برای آرامش قبل از خواب مفید است. دکتر استیو اورما استاد روان‌شناختی دانشگاه سانفرانسیسکو سال‌ها در زمینه معالجه بیماران دچار کم‌خوابی تحقیق کرده است.
 

وی اعتقاد دارد بسیاری از مشکلات مربوط به کم‌خوابی یا بی‌خوابی مربوط به مشغله‌های ذهنی بی‌مورد است که وقتی به جای این مسائل متفرقه به یک کتاب گوش کنید، بهتر می‌توانید به خواب بروید. در حقیقت گوش کردن به یک کتاب بهتر از هر نوع موسیقی است.
 

شبکه اجتماعی توئیتر اخیراً آماری درباره کاربران این اپلیکیشن‌های کتاب منتشر کرده است که نشان می‌دهد بیشتر از 3میلیون کاربر این اپلیکیشن‌های قبل از خواب وجود دارد که این آمار مربوط به آنهایی است که خودشان در شبکه توئیتر درباره تجربه کار با این اپلیکیشن‌ها اظهارنظر کرده‌اند.

1397/11/25
1072

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر