آشنایی با بورس - چگونه کد بورسی بگیریم

کد بورسی چیست و چگونه کد بورسی بگیریم

کد بورسی همانند شماره ملی برای هر شخصی منحصر به فرد است و در واقع شناسه ای است ویژه که فرد می تواند به وسیله آن سهام خرید و فروش کند.

از نخستین مراحل قدم گذاشتن در بازار بورس و سرمایه دریافت کد بورسی است.

 

کد بورسی همانند شماره ملی برای هر شخصی منحصر به فرد است و در واقع شناسه ای است ویژه که فرد می تواند به وسیله آن سهام خرید و فروش کند. برای شروع کار در بازار بورس و سرمایه گذاری در آن  و خرید سهام، ابتدا باید کد بورسی داشته باشید و بدون در دست داشتن کد بورس هیچگاه نمی توانید در این بازار فعالیتی داشته باشید. این کد از ترکیب سه حرف اول نام خانوادگی فرد با 5 رقم تصادفی ایجاد می شود. مانند علی۱۴۵۴۳

این کد جدای از نام کاربری و پسوردی است که بعدا کارگزاری به شما تخصیص می دهد تا از طریق آن و از طریق سایت کارگزاری به خرید و فروش سهام اقدام کنید.

برای دریافت کد بورسی ابتدا باید یک کارگزاری را انتخاب کرده و از طریق سایت آن کارگزاری اطلاعات مورد نظر را که بیشتر اطلاعات شخصی شما می باشد وارد سایت کارگزاری کرده و بعضی تعهد نامه ها را امضا می کنید. سپس برای اینکه شخص شما احراز هویت شوید، باید به یک مرکز پیشخوان دولت که کارگزاری تعیین می کند مراجعه کرده و بعضی از مراحل را در آنجا انجام دهید.

بعد از این مرحله از طریق پیامک برای شما نام کاربری و پسورد جهت ورود به سایت کارگزاری ارسال می شود.

 

---

مدارک لازم

ـ شامل اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی صفحات آن

ـ کارت ملی و کپی آن، مدرکی که نشان دهنده کد پستی منزلتان باشد

ـ آخرین مدرک تحصیلی

ـ شماره حساب و شبای حساب (که بهتر است حتما دفترچه حساب را همراه داشته باشید)

---

باید بدانید که اگر مدرک تحصیلی زیر دیپلم دارید نمی توانید کد بورسی آنلاین دریافت کنید و معاملات را تلفنی و حضوری می توانید انجام دهید.  این را هم در نظر داشته باشید که حتی برای معاملات آنلاین هم باید این کد را دریافت کنید.

 

شما می توانید از راه مطالعه کتاب های خوب در این حوزه، بر اطلاعات خود بیفزایید و قدم در راه سرمایه گذاری بگذارید. شاید کتاب "10 شاه کلید بزرگان بورس" بتواند در این باره کمکتان کند. در صورت تمایل، می توانید این کتاب را از فروشگاه آی آی کتاب سفارش دهید.

1399/03/28
977

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر