اد و لورین وارن گزارش می دهند:

آیا آنابل تسخیر شده بود؟

نه، عروسک تسخیر نشده. ارواح اشیاء را تسخیر نمی‌کنند: آنها انسان‌ها را تسخیر می‌کنند. آن روح صرفاً عروسک را جابه‌جا کرده تا این‌گونه تصور کنید که او زنده است.

از فردای همان روزی که عروسک را برای تولدم هدیه گرفتم، بعد از مرتب کردن تختم آن را روی تخت می‌گذاشتم. دست‌های عروسک کنارش بود و پاهایش را مستقیم دراز کرده بود ـ درست مانند الان که آنجا نشسته است. اما وقتی شب به خانه برمی‌گشتیم، می‌دیدیم که دست‌ها و پاهای عروسک در ژست‌های مختلف قرار دارد. مثلاً مچ یک پایش روی دیگری افتاده، یا دست‌هایش را روی هم کنار پایش گذاشته است. بعد از گذشت یک هفته به این قضیه مشکوک شدیم. بنابراین، برای اینکه امتحان کنیم، صبح‌ها عمداً دست‌ها و پاهایش را روی هم گذاشتم تا ببینم آیا واقعاً حرکت می‌کند یا نه. و همان‌طور که انتظار می‌رفت، هر شب که به خانه برمی‌گشتیم دست‌ها و پاهایش باز شده و در یکی از ده‌ها ژستش نشسته بود.

بله، ولی فقط همین نبود. بعضی وقت‌ها عروسک اتاقش را هم عوض می‌کرد.‌ یک شب به خانه آمدیم و دیدیم که عروسک آنابل جلوی در روی یک صندلی نشسته است. او زانو زده بود! قسمت خنده‌دار ماجرا اینجاست که وقتی می‌خواستیم عروسک را در حالت زانو زدن قرار دهیم، روی زمین می‌افتاد. نمی‌توانست روی زانو بنشیند. بعضی وقت‌های دیگر می‌دیدم که روی مبل نشسته، در حالی که صبح، قبل از رفتن، آن را در اتاق دیردره گذاشته بودیم و در را هم قفل کرده بودیم!

Tahu 'Conjuring'? Ini Dia Kisah Asli 'Annabelle the Doll', Si Boneka Setan

عروسک آنابل؛ واقعیت vs فیلم

 

در کتاب «جن شناسی» (انتشارات سبزان) درباره داستان  آنابل و سایر داستان های مربوط به جن گیری، فرایند آیینی و مذهبی که در پس رویدادهای ماوراءطبیعی وجود دارد و اتفاقاتی را که برای افراد مختلف رخ داده شرح می دهد و موشکافی می کند. اگرچه ادوارد وارن و همسرش صرفاً از روی علاقه و کنجکاوی به مطالعه روح و رویدادهای فراطبیعی پرداخته اند، اما وسعت و گستردگی تحقیقاتشان از جمله یافته هایشان در این کتاب باعث شده فیلم سازان مشهوری از نوشته های آنها الهام بگیرند و فیلم های مشهوری در ژانر احضار روح مانند آنابل، خانواده پرون و چند عنوان دیگر را به جلوی دوربین ببرند. 

زوج محقق و نویسنده آمریکایی که در زمینه مسائل ماوراءطبیعی فعالیت می کردند. در سال های اخیر، خانوادۀ وارن درگیر مشهورترین پرونده در ارتباط با هجوم ارواح در ایالات متحده شدند: پروندۀ آمیتی ویل. هرچند آنها از اینکه در بسیاری از حوادث آمیتی ویل اغراق شده و یا بسیاری از حقایق از داستان حذف شده است ناراضی هستند، با این حال، معتقدند که حادثۀ آمیتی ویل بسیاری از شکاکان به امور ماوراءالطبیعی را قانع کرده است.

آنچه خانوادۀ وارن سعی دارد به ما بگوید این است که دنیای پنهان اهریمنی از ارواح انسانی و غیرانسانی تشکیل شده است. ارواح انسان هایی که روزی روی این کرۀ خاکی زندگی می کردند می توانند نیات خوب یا بد داشته باشند. در مقابل، ارواح غیرانسانی هیچ گاه وجود جسمانی نداشته و در عوض برای آسیب رساندن و یا تسخیر روح انسان ها در زمین پرسه می زنند. این ارواح غیرانسانی می توانند نمایندۀ نیروهای عنصری (یا طبیعی)، نیروهای اهریمنی و یا خود شیطان باشند.

 

برای تهیه این کتاب می توانید سری به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب بزنید.

اگر به کتاب هایی از این دست علاقه مندید هم می توانید کتاب «شکارچیان ارواح» چاپ شده در انتشارات سبزان را از اینجا سفارش دهید.

1402/04/06
359

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر